Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on toukokuu, 2025.

Mitä valmistujaislahjaksi?

Kuva
Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Kuva: Ronnie Hole     Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Yli 1300 vastaajaa kertoivat myös, mitkä ovat heidän mielestään sopivimmat valmistujaislahjat sekä parhaat omalle kohdalle osuneet lahjat ja huomionosoitukset valmistumisen kunniaksi. Prisman asiantuntija ennakoi, että tänä vuonna suosituimpien lahjojen joukossa ovat astia- ja aterinsarjat.   Kyselyn mukaan lähes puolet (46 %) vastaajista on sitä mieltä, että 50-100 euroa on maksimisumma, jonka valmistujaislahjaan voi käyttää. Noin joka neljäs (23 %) puolestaan piti maksimina 100-200 euron summaa. Minimipanostuksesta puhuttaessa suurin osa (40 %)...

Veikkaus ja Jokerit pitkäaikaiseen yhteistyöhön

Kuva
Veikkaus ja Jokerit ovat solmineet merkittävän yhteistyökumppanuussopimuksen, joka ulottuu vuoteen 2031 saakka.   Veikkaus ja jääkiekkojoukkue Jokerit ovat solmineet merkittävän yhteistyökumppanuussopimuksen, joka ulottuu vuoteen 2031 saakka.   Perinteisen suomalaisen rahapeliyhtiön ja ikonisen urheilubrändin yhteinen taival käynnistyy heti kesällä 2025. Molempien edessä on suurten mahdollisuuksien murrosvaihe. Veikkaus valmistautuu vuonna 2026 voimaan tulevaan rahapelialan järjestelmäuudistukseen ja Jokereiden tavoitteena on nousta ensi kaudella jälkeen maan korkeimmalle sarjatasolle Liigaan. - Olen todella iloinen solmimastamme kumppanuussopimuksesta. Meillä molemmilla on upea historia, jonka päälle on hyvä rakentaa monenlaista uutta ja merkittävää. Lähitulevaisuus tarjoaa sekä meille että Jokereille suuria mahdollisuuksia toimia paremman pelin puolesta ja olla entistäkin merkittävämpi omille sidosryhmillemme, sanoo Veikkauk...

Tokmanni kuvasi mainosfilmin savusaunassa

Kuva
”Saunassa tehdään vain reiluja kauppoja.” Mainosfilmeistä tuoreimmassa herra Tokmanni tapaa herra Hartwallin suomalaisen savusaunan löylyissä.   ”Saunassa tehdään vain reiluja kauppoja.” Mainosfilmeistä tuoreimmassa herra Tokmanni tapaa herra Hartwallin suomalaisen savusaunan löylyissä. Tokmanni-halpakauppaketjun valtavaa suosiota nauttivien mainosfilmien kavalkadi jatkuu ensimmäistä kertaa mustavalkoisena versiona. Nyt suomalaisen savusaunan kuumissa löylyissä hierotaan kauppoja ”Suomen vahvimmasta vedestä”, rakastetusta klassikosta jo vuodesta 1836. Toukokuussa esitysvuorossa olevassa, Herra Tokmanni ja Vichy Original -kaupat savusaunan lauteilla -nimisessä mainosfilmissä   herra Hartwall assistentteineen tavataan löylyistä amerikkalaisen ja ranskalaisen kauppamiehen kanssa. Kaupanteko miljoonasta litrasta suomalaisten ylpeyttä, Hartwallin Vichy Originalia , ei ota sujuakseen. Painostavat neuvottelut katkeavat, kun Herra Ha...

Yksityisen sote-alan maine parempi kuin julkisen

Kuva
Sote-alan Luottamus&Maine 2025 -tutkimus: yksityisen sektorin maine vahvempi kuin julkisen   T-Median toteuttama sote-alan Luottamus&Maine 2025 -tutkimus paljastaa, että yksityisen sektorin maine on lähes kaikilla osa-alueilla vahvempi kuin julkisen. Tutkimuksessa selvitettiin yhteensä 43 organisaation mainetta suomalaisten keskuudessa.   Sote-alan toimijoiden mainetta tutkittiin maalis–huhtikuussa 2025, ja tutkimukseen vastasi yhteensä 6 648 suomalaista. Yksityisen sektorin maineen keskiarvo 3,23 on kohtalainen, kun taas julkisen sektorin keskiarvo 2,70 on heikolla tasolla. Tutkimuksessa käytettiin viisiportaista asteikkoa 1–5. ”Julkisten ja yksityisen puolen maineissa on lisäksi suuria sisällöllisiä eroja. Yksityinen sektori nähdään kohtuullisena työpaikkana, ja samalla tasolla on myös sen arvosana johtamisen suhteen. Julkisella puolella tulokset näillä osa-alueilla jäävät selkeästi heikon puolelle, etenkin johdo...

Pk-seudun citypyörät Inurballe ja Bauer Media Outdoorille

Kuva
Inurba Mobility (KaupunkiPyörä Vantaa Oy) on voittanut yhdessä Bauer Media Outdoorin (ent. Clear Channel) kanssa pääkaupunkiseudun kaupunkipyöräjärjestelmän kilpailutuksen.   Inurba Mobility (KaupunkiPyörä Vantaa Oy) on voittanut yhdessä Bauer Media Outdoorin (ent. Clear Channel) kanssa pääkaupunkiseudun kaupunkipyöräjärjestelmän kilpailutuksen. Inurba Mobility jatkaa järjestelmän operointia ja Bauer Media Outdoor huolehtii mainos- ja sponsorirahoituksesta. Uuden järjestelmän on tarkoitus käynnistyä aikaisintaan seuraavalle kaupunkipyöräkaudelle 2026.   Uusi kaupunkipyöräjärjestelmä on yhtenäinen kaikille mukaan tuleville pääkaupunkiseudun kunnille. Kiinnostuksensa liittyä mukaan järjestelmään ovat ilmaisseet Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Kerava, Sipoo ja Siuntio. Järjestelmä voi sisältää myös sähköpyöriä. Bauer Media Outdoor tarjoaa myös jatkossa mahdollisuuden kaupallistaa pääkaupunkiseudun kattavan kaupunkipyöräjärje...

Viestintäjohtajien työllisyystilanne romahti

Kuva
Viestintäjohtajien rekrytoinnit ovat romahtaneet seitsemässä vuodessa 75 prosenttia ja työttömiä viestintäjohtajia oli maaliskuussa tuplasti enemmän kuin vuosi sitten, kertoo Viestinnän asiantuntijoiden ammattijärjestö Viesti ry.   Viestintäjohtajien rekrytoinnit ovat romahtaneet seitsemässä vuodessa 75 prosenttia ja työttömiä viestintäjohtajia oli maaliskuussa tuplasti enemmän kuin vuosi sitten, kertoo Viestinnän asiantuntijoiden ammattijärjestö Viesti ry. Viestintäalalla työttömien työnhakijoiden määrä yleisestikin kasvoi viime vuonna lähes 40 prosenttia. Viestinnän johtamisen tarve yhä viestinnällistyneemmässä ja pirstaloituneemmassa maailmassa ei ole kadonnut mihinkään, sanoo Viesti ry:n toiminnanjohtaja Siina Repo.   Viestintäjohtajien rekrytoinnit ovat romahtaneet seitsemässä vuodessa 75 prosenttia, selviää Viestinnän asiantuntijoiden ammattijärjestö Viesti ry:n vertailusta. Kun viestintäjohtajien kulta-aikaan vuonna 2017 esimerkik...