Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on joulukuu, 2025.

Ruokakauppa suosituin joululahjojen ostospaikka

Kuva
Lidlin joulukysely paljastaa, että lahjoja ostetaan eniten päivittäistavarakaupasta ja tyypillisesti lahjoihin käytetään yhteensä 150 euroa.   Lidlin joulukysely paljastaa, että lahjoja ostetaan eniten päivittäistavarakaupasta ja tyypillisesti lahjoihin käytetään yhteensä 150 euroa. Vaikka moni toivoo pukinkonttiin elämyksiä, lahjakortteja ja rahaa, todellisuudessa käytännöllisyys ja hintatietoisuus ohjaavat lahjaostoksia. Ostoslistoilla korostuvat päivittäistavarakaupan suosikit: suklaa tuomaan luksusta arkeen sekä kosmetiikka, vaatteet ja muut arkea helpottavat tarvikkeet. Lahjojen hankintapaikoissa päivittäistavarakaupat pitävät edelleen kärkipaikkaa, sillä Lidlin joulututkimuksen mukaan yli puolet (55 %) suomalaisista ostaa lahjoja ruokakaupoista. Kolmen kärkeen lahjanostopaikoissa lukeutuu erikoiskaupat (42 %) ja kotimaiset verkkokaupat (33 %), mutta kyselyssä näkyy myös uusia ilmiöitä. Käytetyn tavaran verkkokaupat ja sovelluks...

Zalandon kampanjan keulakuvaksi Siim Liivik

Kuva
Zalando  lanseeraa uuden Pohjoismaihin suunnatun kampanjan, jonka keulakuvana toimii viihdealan ammattilainen ja entinen jääkiekkoilija Siim Liivik.    Zalando lanseeraa uuden Pohjoismaihin suunnatun kampanjan , jonka keulakuvana toimii viihdealan ammattilainen ja entinen jääkiekkoilija Siim Liivik. Julkistus käynnistää vuoden mittaisen yhteistyön aina vuoden 2026 loppuun saakka.    Uusi kampanja,  The Scandi Fashion Survival Guide , on luotu tanskalaisen luovan johtajan  Simon Rasmussenin  kanssa. Kampanjan on kuvannut kansainvälisesti tunnettu muotikuvaaja Jumbo Tsui , ja stailauksesta vastaa arvostettu suomalainen stylisti Nikke Hellström . Yhteistyö on tärkeää etappi Zalandolle sen tavoitteessa nousta  Euroopan johtavaksi miesten muodin ja lifestyle-valikoiman ver...

Veikkaus ja Liiga pitkään jatkosopimukseen

Kuva
Veikkauksella on voimassa oleva sopimus Liigan kanssa kaudesta 2025-2026. Jatkosopimus on viisivuotinen ja alkaa kaudesta 2026-2027.     Jääkiekon SM-liiga Oy ja Veikkaus ovat sopineet pitkäkestoisen yhteistyönsä jatkosta. Merkittävä yhteistyösopimus on viisivuotinen ja ulottuu muuttuvaan suomalaiseen rahapelijärjestelmään.     Veikkauksella on voimassa oleva sopimus Liigan kanssa kaudesta 2025-2026. Jatkosopimus on viisivuotinen ja alkaa kaudesta 2026-2027.   - Yhteistyö asiakkaitamme suuresti kiinnostavan Liigan kanssa on jatkunut jo usean vuosikymmenen ajan. Tämän yhteistyön jatkuminen myös suomalaisen rahapelijärjestelmän uudistuessa 2027 on meille todella tärkeä ja strategisesti merkittävä valinta. Olemme tästä uudesta sopimuksesta todella innoissamme, Veikkauksen henkilöstö- ja viestintäjohtaja Reija Laaksonen iloitsee.   Sekä Liiga että suomalainen rahapelijärjestelmä ovat muuttu...

Omnicom Media Finland on uusi mediatoimistokonserni

Kuva
Omnicom Media Finland toimitusjohtajaksi on nimitetty Anna-Riikka Hovi-Taunila   Omnicomin ja IPG :n välisen yritysoston toteuduttua 26. marraskuuta Suomeen on syntynyt uusi mediatoimistokonserni, Omnicom Media Finland . Sen myötä Omnicom Media Group ja IPG Mediabrands ovat yhdistyneet muodostaen Suomeen uuden markkinajohtajan. Uusi konserni tuo samaan kokonaisuuteen mediatoimistobrändit Hearts & Science, Initiative Finland , OMD Finland , ToinenPHD ja VirtaUM sekä globaalit ja lokaalit tarjoamat, kuten Annalect , Kuulas , TRKKN ja Fuse .   Omnicom Media Finlandin toimitusjohtajaksi on nimitetty Anna-Riikka Hovi Taunila ja talousjohtajaksi Eeva Vakkilainen . Anna-Riikka Hovi Taunila korostaa henkilöstön ja teknologian merkitystä menestyksen rakentamisessa: "Olen innostunut johtamaan Omnicom Media Finlandia ja rakentamaan yhdessä kokeneen tiimimme kanssa uudenlaista mediatoimistokonsernia Suomeen. Yhdistämällä paikallisen ja...

STT:n uutis- ja kuvatoimisto aloittaa muutosneuvottelut

Kuva
Talouden vakauttamiseksi STT aloittaa muutosneuvottelut, joista alustavan arvion mukaan voisi seurata henkilöstövähennyksiä enintään 25 henkilötyövuotta .   Suomen Tietotoimiston hallitus on päättänyt jatkaa STT:n toimintaa uutis- ja kuvatoimistona.   Talouden vakauttamiseksi STT aloittaa muutosneuvottelut, joista alustavan arvion mukaan voisi seurata henkilöstövähennyksiä enintään 25 henkilötyövuotta. Vähennystarpeesta valtaosa kohdistuu toimitukseen. Muutosneuvotteluiden piirissä on tässä vaiheessa kaikkiaan 88 henkilöä. Osa STT:n toiminnoista on rajattu neuvotteluiden ulkopuolelle. Samalla jatketaan STT:n uusien palveluiden ja tekoälyn käyttöönoton suunnittelua sekä muuta teknologista kehittämistä vastaamaan tulevaisuuden tarpeita. Myös keskustelu valtion mahdollisuudesta osallistua tulevaisuuden varmistamiseen teknologisessa murrosvaiheessa jatkuu. STT:n pääomistajan Sanoma Media Finlandin (SMF) uutismediat Ilta-Sanoma...

JCDecauxin mainostaulut pysyvät metroasemilla

Kuva
Sopimus jatkaa JCDecauxin ja HKLn sekä Länsimetro Oyn monivuotista yhteistyötä. Sopimus kattaa kaikki metrolinjan asemat vuosina 2026–2034, sisältäen option kahden lisävuoden jatkoon.   Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos (HKL) ja Länsimetro Oy ovat valinneet JCDecaux Finlandin metroasemien mainospaikkojen käyttöoikeussopimuksen haltijaksi. Sopimus jatkaa JCDecauxin ja HKLn sekä Länsimetro Oyn monivuotista yhteistyötä. Sopimus kattaa kaikki metrolinjan asemat vuosina 2026–2034, sisältäen option kahden lisävuoden jatkoon.   Päätös avaa uuden luvun metroasemien mainospaikkojen kehityksessä. Pääkaupunkiseudun metroverkosto on kaupungin liikenteellinen selkäranka. Miljoonat matkustajat kulkevat metroasemien kautta joka kuukausi, ja mainosympäristön merkitys kasvaa entisestään kaupunkien rakenteen tiivistyessä sekä raideliikenteen roolin vahvistuessa. Mainosympäristönä metro yhdistää korkean tavoittavuuden, urbaanin rytmin ja ja...

Kimi Räikkönen Nokian Renkaiden brändilähettilääksi

Kuva
Nokian Renkaat ja Kimi Räikkönen ovat yhdistäneet voimansa lisätäkseen suomalaisen brändin globaalia näkyvyyttä ja vahvistaakseen sen kansainvälistä tunnettuutta.   Kimi Räikkönen x Nokian Renkaat – kaksi pohjoisen legendaa ovat täydellinen pari Nokian Renkaat on maailmanlaajuinen äärimmäisten ajo-olosuhteiden asiantuntija – syntynyt ja testattu Pohjoisessa. Ja jos joku ymmärtää, mitä lumen, jään, vaikeiden olosuhteiden ja paineen hallitseminen tarkoittaa, se on Jäämies itse. Nokian Renkaat ja Kimi Räikkönen ovat yhdistäneet voimansa lisätäkseen suomalaisen brändin globaalia näkyvyyttä ja vahvistaakseen sen kansainvälistä tunnettuutta. "Jotkut yhteistyöt ovat luontevia, ja tämä on yksi niistä. Kimi Räikkönen ja Nokian Renkaat jakavat saman DNA:n: suomalaiset juuret, tinkimättömän suorituskyvyn ja kyvyn menestyä paineen alla. Molemmat on rakennettu äärimmäisyyksiin – olipa kyse kilparadan valloittamisesta tai ajamisesta muuttuvissa olosuhteissa ja ...