Maailman arvokkaimmat brändit 2019 -BrandZ


Jättiläismäinen verkkokauppayhtiö Amazon on maailman arvokkain brändi.


 

BrandZ listasi jälleen yhteen kaikki maailman arvokkaimmat brändit. Listauksen sijoitukset ja arviot perustuvat Kantar Millward Brown -yhtiön tekemään tutkimukseen, jossa selvitettiin maailman tunnetuimpien brändien arvo. Laskettu arvo perustuu laajaan tutkimukseen, jossa haastateltiin yli 3 miljoonaa kuluttajaa, analysoitiin yrityksen liiketoiminta sekä otettiin huomioon sen talouskehitys.

Listauksen perusteella Amazon on ottanut kärkisijan ja Apple sekä Google pitävät kiinni toisesta ja kolmannesta sijasta. Microsoft sijoittui neljänneksi, mutta eroa Googleen jäi silti yli 50 miljardia dollaria.

 

Yhtenä suurena nousijana oli kiinalainen Alibaba, joka arvioitiin 131 miljardin dollarin arvoiseksi ja näin siitä tuli samalla Kiinan arvokkain brändi.

 

TOP 10 – Maailman arvokkaimmat brändit

 

1.    Amazon $315.5 mrd

2.    Apple $309.5 mrd

3.    Google $309 mrd

4.    Microsoft $251.2 mrd

5.    Visa $177.9 mrd

6.    Facebook $159 mrd

7.    Alibaba $131.2 mrd

8.    Tencent $130.9 mrd

9.    McDonald’s $130.4 mrd

10.AT&T $108.4 mrd

Kommentit

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Aikakauslehtien kansista jälleen yleisöäänestys

Joka kolmas epäilee vihreää siirtymää