Mustilla ja Mirrillä paras asiakaskokemus -tutkimus
Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksen asiakaskokemus-indeksissä voittajaksi nousi Musti ja Mirri pistein 82,2. Kuva: Pääomasijoittajat |
Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksen asiakaskokemus-indeksissä voittajaksi
nousi Musti ja Mirri pistein 82,2. Toiselle sijalle ylsi Aurinkomatkat
(82,0) ja kolmanneksi tuli Eckerö Line (80,1). Kärkikaksikko pysyi
samana kuin viime vuonna, mutta järjestys vaihtui. Asiakasuskollisuutta
kartoittavan indeksin paras oli S-Pankki pistein (74,1), perässään S-ruokakaupat
(72,1) ja Musti ja Mirri (71,6). Asiakasuskollisuuden suhteen kärkikolmikon
yritykset vaihtuivat kaikki verrattuna viime vuoteen.
Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten
yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tutkimukseen vastasi
tänä vuonna 3652 kuluttajaa arvioiden 56 yritystä (ks. alla). Tutkimuksen ovat
toteuttaneet ASML ja Avaus vuodesta 2009 alkaen.
Tutkitut yritykset: Matkailu: Aurinkomatkat, TUI, Tjäreborg, Norwegian,
Finnair, SAS, Tallink Silja, Viking Line, Eckerö Line, VR, OnniBus, HSL ja
Tier. Päivittäistavarakaupat: K-ruokakaupat, Lidl, S-ruokakaupat. Pankit
& Vakuutus: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Pankki,
POP-pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Fennia, If, LähiTapiola ja PohjolaVakuutus. Rahapelit: PAF, Veikkaus, Unibet ja Mr.Green. Sähköyhtiöt:
Fortum, Helen, Vattenfall. Teleoperaattorit: DNA, Elisa/Saunalahti,
Telia. Omnichannel: Amazon, Biltema, Sokos, Stockmann, IKEA, Tokmanni, ClasOhlson, Motonet, Ellos, Musti & Mirri, Verkkokauppa.com, XXL, Zalando,
Gigantti. Terveyspalvelut: Mehiläinen, Pihlajalinna, Terveystalo ja
Yliopiston Apteekki.
ASML kertoi asiasta tiedotteessaan 9.10.2020.
Kommentit
Lähetä kommentti