Mustilla ja Mirrillä paras asiakaskokemus -tutkimus

Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksen asiakaskokemus-indeksissä voittajaksi nousi Musti ja Mirri pistein 82,2. Kuva: Pääomasijoittajat


 

Asiakkuusindeksi 2020 -tutkimuksen asiakaskokemus-indeksissä voittajaksi nousi Musti ja Mirri pistein 82,2. Toiselle sijalle ylsi Aurinkomatkat (82,0) ja kolmanneksi tuli Eckerö Line (80,1). Kärkikaksikko pysyi samana kuin viime vuonna, mutta järjestys vaihtui. Asiakasuskollisuutta kartoittavan indeksin paras oli S-Pankki pistein (74,1), perässään S-ruokakaupat (72,1) ja Musti ja Mirri (71,6). Asiakasuskollisuuden suhteen kärkikolmikon yritykset vaihtuivat kaikki verrattuna viime vuoteen.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tutkimukseen vastasi tänä vuonna 3652 kuluttajaa arvioiden 56 yritystä (ks. alla). Tutkimuksen ovat toteuttaneet ASML ja Avaus vuodesta 2009 alkaen.

Tutkitut yritykset: Matkailu: Aurinkomatkat, TUI, Tjäreborg, Norwegian, Finnair, SAS, Tallink Silja, Viking Line, Eckerö Line, VR, OnniBus, HSL ja Tier. Päivittäistavarakaupat: K-ruokakaupat, Lidl, S-ruokakaupat. Pankit & Vakuutus: Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Pankki, POP-pankki, S-Pankki, Säästöpankki, Fennia, If, LähiTapiola ja PohjolaVakuutus. Rahapelit: PAF, Veikkaus, Unibet ja Mr.Green. Sähköyhtiöt: Fortum, Helen, Vattenfall. Teleoperaattorit: DNA, Elisa/Saunalahti, Telia. Omnichannel: Amazon, Biltema, Sokos, Stockmann, IKEA, Tokmanni, ClasOhlson, Motonet, Ellos, Musti & Mirri, Verkkokauppa.com, XXL, Zalando, Gigantti. Terveyspalvelut: Mehiläinen, Pihlajalinna, Terveystalo ja Yliopiston Apteekki.
 

ASML kertoi asiasta tiedotteessaan 9.10.2020.

 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Nordnetille uusi markkinointikonsepti

Yle esittää Harrisin ja Trumpin vaaliväittelyn