Telian hiihtomainos herätti keskustelua
![]() |
Telian youtube-mainoksessa Suomen lipun alla hiihtävä piirroshahmo jättää Salpausselän legendaarisissa MM-kisamaisemissa norjalaiset taakseen ja kirii voittoon.
Telian uusi mainoskampanja on herättänyt keskustelua, koska joidenkin mielestä yhtiö käyttää hyväkseen Suomen hiihtomaajoukkueen luomaa hiihtobuumia, vaikka yhtiöllä ei ole Hiihtoliiton kanssa sopimusta. Asiasta kertoi Iltalehti 5.3.2021.
Telian youtube-mainoksessa Suomen lipun alla hiihtävä piirroshahmo jättää Salpausselän legendaarisissa MM-kisamaisemissa norjalaiset taakseen ja kirii voittoon.
Iltalehden Oberstdorfissa haastattelema Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi pitää Telian mainosta Ambush-markkinointina. Ambush-markkinoinnissa muu kuin tapahtuman virallinen sponsori pyrkii hyödyntämään oikeudettomasti esimerkiksi urheilutapahtuman arvoa omassa markkinoinnissaan. Joupin mukaan Telia ei tee juridisesti mitään väärää, mutta eettisesti mainos on hänestä kyseenalainen.
|
Kommentit
Lähetä kommentti