Paulig voitti Huhtikuun Kuukauden Aikkarimainos -kisan

"Mainos on kuten tuotteensakin: luonteikas ja kiehtova. Karkean kaunis miljöö yhdessä upean Vesalan kanssa luovat koruttoman satumaisen visualisuuden, jonka kruunaa oivaltava otsikko. Kuvan tunnelmallinen estetiikka herättää lisäksi muutkin aistit ja kahvin tuoksun ja maun voi melkeinpä aistia. Taidankin tästä itseasiassa hakea kupposen kuumaa."


 

Huhtikuun Kuukauden aikkarimainos -kisan voitti Paulig Synnynnäinen ikoni -mainoksellaan. Tuomarina toimi NORD DDB:n Art director Jukka Hannula, joka ylisti mainosta siitä, että se herättää aistit ja saa haluamaan kupposen kuumaa.

He, jotka bongasivat mainoksen Maku- ja Avotakka-lehdistä, saivat kahvinhimoonsa tyydytystä, sillä lehtien välissä oli Presidentti-kahvin maistiainen. Dentsun media specialist Ida Stromer haluaisi nähdä testereitä lehtimainonnassa enemmänkin.

Voittajamainoksen mediasuunnittelun takana oleva Stromer kaipaisi myös lisää mediaympäristön rauhallisuuden hyödyntämistä kiinnostavilla artikkelimaisilla sisällöillä.

”Jatkossa korostuu entisestään sisällön hyödyllisyys, minkä myötä esimerkiksi natiivi- ja advertoriaalimainonta jatkavat kasvuaan”, hän arvelee.

”Mainontaa aletaan myös optimoida enemmän lehden kohderyhmää vastaavaksi. Aikkareiden rooli laatuaikana korostuu entistä vahvemmin ja mainonnan inspiroivuuden tärkeys korostuu."

Tämä oli mielessä myös Pauligin kampanjassa: mukaan valittiin mahdollisimman hyvin profiloituvia lehtiä, joiden kautta tavoitetaan eri-ikäistä kohderyhmää.

”Mediaympäristön valintaa ohjaa se, että tuotteet pääsevät parhaiten edukseen. Lehtien valinnoissa keskityttiin myös siihen, että kampanjan luova ilme sopii niiden sisältöön.”

Stromer uskoo, että monikanavaisuus tulee olemaan mainonnassa yhä tärkeämmässä roolissa. Pauligin Presidentti-kahvin mainoskampanja näkyi printin lisäksi televisiossa, ulkomainonnassa, sosiaalisessa mediassa ja online-videoalustoilla.

Huhtikuun kisassa toiseksi tuli Metsälehden Metsässä tunnelma sähköistyy ja kolmanneksi Fiskarsin 100% onnellisuutta.

Paulig – Synnynnäinen ikoni

Mainostaja: Paulig
Global Brand Portfolio Director: Tomi Wirtanen
Head of Portfolio & Brands: Jutta Nordblad
Brand Manager: Minna Läntinen

Mainostoimisto: Bob theRobot
Client Group Director: Kaija Rossi
Creative Director: Anu Igoni
Creative, copywriter: Juha Nikkilä
Creative, Art director: Riku Eteläkoski
Graphic Designer: Tuomas Lahtinen
Photographer Ben Ilmoni: Ben Ilmoni
Project Manager: Petra Yli-Hemminki
Account Director: Hanna Palo

Mediatoimisto: dentsu
Project Director: Pirjo Ketola
Strategist: Janna Timonen
Media Specialist: Ida Stromer

Julkaistu: Avotakka, Glorian ruoka&viini, Kauneus &Terveys, Maku, Trendi

 

"Mainio kuvan ja otsikon yhteistyö kertoo Metsälehden digitalisaatiosta oivaltavasti. Taidokkaasti toteutettu kuva, joka yhdistää Minecraftimaisen puun oikeaan metsään ei ole turhan halki, poikki ja pinoon, vaan jättää katsojalle oivaltamisen ilon."


 

Metsälehti – Metsässä tunnelma sähköistyy 

Mainostaja: Metsälehti

Mainostoimisto: Folk Finland
Copywriter: Lasse Paasto
Hallituksen puheenjohtaja: Kimmo Kivilahti
3D-velho: Jani Kivelä
Graafikko: Kikka Natunen
Asiakkuusjohtaja: Jussi Sahrman
Mediatoimisto: Mindshare
Account Director: Joanna Puhakka

Julkaistu: Metsälehti

 


"Lämpimästä ja tunnelmallisesta kuvamaailmasta välittyy aitous. Tuotteet eivät ole päälleliimattuja tai silminpistävän korostettuja, vaan ne on kuvissa jätetty itsevarmasti katsojan löydettäviksi. Fiskars viestii tärkeän asian puolesta esimerkin, ei syyllistämisen kautta. Aidot ja samaistuttavat kuvat herättävät itsessänikin ajatuksen tarttumisesta puutarhavälineisiin ja unohtamaan hektisen maailman, johon puhelin kädessä helposti uppoutuu."



Fiskars – 100% onnellisuutta

Mainostaja: Fiskars Finland Oy Ab
Marketing Activation Manager: Johanna Söderberg

Mainostoimisto: Cocoa
Creative Director: Tom Hakala
Project Manager: Charlotte Westerlund
Graphic designer: Chris Bell / Aivan

Markkinointiviestinnän konsepti: hasan&partners
Luovat: Jan Jernvall ja Rasmus Stoltzenberg

Mediatoimisto: dentsu
Activation Manager: Anni Hakala
Producer: Maija Virtanen
Strategist: Janna Timonen 
Media Specialist: Nina Pentti

Julkaistu: Koti ja Keittiö, Meidän Mökki, Meidän Talo, Unelmien Talo&Koti, Viherpiha

 

Kuukauden aikkarimainos nostaa esiin hyvää mainontaa 

Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä. 

Kisan voittajat valitsee markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisista valittu kuukausittain vaihtuva tuomari.

Ensimmäinen kisa käytiin tammikuussa 2008. 

 

Aikakausmedia kertoi asiasta tiedotteessaan 25.5.2021.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Aikakauslehtien kansista jälleen yleisöäänestys

Joka kolmas epäilee vihreää siirtymää