Fiskars tiivistää Muumi-yhteistyötä

Fiskars-konserni, R&B ja Moomin Characters hakevat nykyisten tuotteiden ja kategorioiden ulkopuolelta entistä laajempaa globaalia kasvua puhuttelemalla mielenkiintoisilla konsepteilla sekä nykyisiä Muumi-faneja että uusia kohderyhmiä.


 

Fiskars-konserni on tästä päivästä alkaen osakas lisenssitoimintaa harjoittavassa Rights & Brands -yhtiössä, joka edustaa ikonisia pohjoismaisia brändejä, kuten Muumeja. Fiskars-konsernin, Rights & Brandsin ja Moomin Charactersin tavoitteena on kehittää globaalisti uusia, kuluttajakeskeisiä konsepteja ja tätä kautta kasvattaa yhteistä liiketoimintansa kansainvälisillä markkinoilla. Yhtiöt kertoivat asiasta yhteisessä tiedotteessaan 8.9.2021.

70 vuotta sen jälkeen, kun Tove Jansson suunnitteli äitinsä kanssa ensimmäiset Muumi-astiat nykyisin Fiskars-konsernin omistuksessa olevalle Arabia-brändille, Fiskars-konserni ja Moomin Characters yhdistävät voimansa uudella tavalla luodakseen lisää ikimuistoisia hetkiä Muumien parissa. Rights & Brands (R&B) -yhtiö on Muumien pitkäaikainen, maailmanlaajuinen agentti lisenssiasioissa ja Fiskars-konsernin tuore vähemmistöosakkuus R&B-yhtiössä lujittaa ainutlaatuista kumppanuutta. Moomien lisäksi osakkuus avaa Fiskars-konsernille mahdollisuuden R&B:n laajaa brändivalikoimaa koskevalle yhteistyölle.

”Kun kaksi ikonista suomalaista design-yritystä yhdistävät voimansa tullakseen entistä globaalimmiksi ja kattaakseen uusia maantieteellisiä alueita ja markkinoita, se avaa kaikille osapuolille valtavasti uusia mahdollisuuksia. Yhteiset kansainvälistymistavoitteemme, rakkaus pohjoismaiseen elämäntapaan ja muotoiluun sekä yhteiset arvomme tarjoavat erinomaisen lähtökohdan yhteistyön syventämiselle. Olemme tehneet vuosikymmeniä yhteistyötä Muumi-lisenssin kautta ja nyt laajennamme yhteistyötämme tutkiaksemme uusia innovatiivisia konsepteja ja jopa potentiaalisia uusia brändejä, jotta voimme luoda ainutlaatuisia ja innostavia kokemuksia kuluttajille ympäri maailmaa”, sanoo Fiskars Groupin toimitusjohtaja Nathalie Ahlström.

Tällä hetkellä yritysten yhteistyö sisältää suositun Muumi-astiaston sekä ruokailuvälineitä, saksia, juomalaseja ja sisustustuotteita, joissa rakastetut hahmot seikkailevat. Syventyneen yhteistyön ansiosta Fiskars-konserni, R&B ja Moomin Characters hakevat nykyisten tuotteiden ja kategorioiden ulkopuolelta entistä laajempaa globaalia kasvua puhuttelemalla mielenkiintoisilla konsepteilla sekä nykyisiä Muumi-faneja että uusia kohderyhmiä. Muumien 80-vuotispäivä vuonna 2025 on erityisen tärkeä merkkipaalu, jonka juhlistamista brändit odottavat innolla.

"Muumi-tarinoiden keskiössä ovat elämän tärkeimmät asiat – kaikille, ajasta ja paikasta riippumatta. Muiden kunnioittaminen, perhe, rakkaus, myötätunto, suvaitsevaisuus, vapaus ja luonnon arvostaminen korostuvat niissä tärkeinä teemoina. Yhteisen pitkän historiamme aikana Fiskars-konserni on tehnyt poikkeuksellisen upeaa työtä muuntaessaan nämä alkuperäiset tarinat ja niiden visuaalisuuden osaksi lumoavilta ja kauniilta näyttäviä ja tuntuvia, korkealaatuisia tuotteita. Jaamme monia alkuperäisten tarinoiden arvoja sekä halun tehdä pitkäikäisiä, kauniita tuotteita kestävää tulevaisuutta varten. Olen siksi erittäin iloinen tästä uudesta yhteisestä askeleesta kohti laajempaa ja kansainvälisempää yhteistyötä”, kertoo Sophia Jansson, Moomin Charactersin omistaja ja taiteellinen johtaja.

”Rights & Brandsilla odotamme innolla tästä uudesta kumppanuudesta kumpuavia kiinnostavia synergioita. R&B, Moomin Characters ja Fiskars-konserni tarjoavat yhdessä erittäin houkuttelevan yhdistelmän taidetta, brändien kehittämistä, vähittäiskaupan tuntemusta, alueellista kattavuutta ja tarinankerrontaa. Yhdistämällä verkostomme, näkemyksemme ja tietotaitomme luomme aivan uudenlaisia mahdollisuuksia lisensoinnille”, sanoo Patrick Ullman, Rights & Brandsin toimitusjohtaja.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Aikakauslehtien kansista jälleen yleisöäänestys

Joka kolmas epäilee vihreää siirtymää