Industry Awards -palkinnot jaettu

Ehdokkaat valittiin yleisöäänestyksen ja raatityöskentelyn tuloksena, ja lopullinen voittaja valikoitui suurimmassa osassa kategorioita yleisöäänestyksellä, johon ottivat osaa nelipäiväiseen konferenssi-ja ammattilaistapahtumaan, Music x Mediaan, sekä Industry Awards -gaalaan rekisteröityneet.


 

Musiikkialan ja tapahtumateollisuuden Industry Awards -palkintoja jaettiin 32 kategoriassa aina vuoden toimittajasta elämäntyöpalkinnon saajaan. Ehdokkaat valittiin yleisöäänestyksen ja raatityöskentelyn tuloksena, ja lopullinen voittaja valikoitui suurimmassa osassa kategorioita yleisöäänestyksellä, johon ottivat osaa nelipäiväiseen konferenssi-ja ammattilaistapahtumaan, Music x Mediaan, sekä Industry Awards -gaalaan rekisteröityneet.

Uusina palkintokategorioina olivat “vuoden teko” sekä Tampereen Kaupungin kanssa yhteistyössä jaettu Luo(v)uus-palkinto. Näiden kategorioiden voittajista päätti erillinen raati, samoin kuin elämäntyöpalkinnon saajasta. Luo(v)uus- ja Tampere Music Award -palkintojen raatityö tehtiin yhdessä Tampereen kaupungin edustajien kanssa.

Gaalailtaa vietettiin yhdessä musiikki-, tapahtuma-, media- ja kulttuurialojen edustajien sekä myös kansainvälisten vieraiden kanssa. Gaalan avasi Music x Median toimitusjohtaja Kaisa Rönkön puhe, jossa hän kertoi tulevasta tavoitteesta päivittää Industry Awards -gaalaa yhä paremmin luovia aloja palvelevaksi. Rönkkö korosti, että haluaa jatkossa pohtia eri alojen edustajien kanssa sitä, mitä palkintojen jakamisella halutaan tänä päivänä viestiä.

  • Tulevaisuudessakin tullaan juhlimaan ja palkitsemaan, on vain tärkeä nyt yhdessä alan kanssa pohtia esimerkiksi sitä, millaisin perustein tunnustuksia halutaan jakaa ja miten sanoitetaan kriteerit niin, että palkitaan parhaat ja samalla taataan tasa-arvoisuus ja monimuotoisuus, totesi Kaisa Rönkkö Industry Awards -gaalan avauspuheessaan.

VUODEN 2022 VOITTAJAT

Vuoden toimittaja: Katri Norrlin, YleX

Vuoden musiikki- tai ohjelmapäällikkö: Henri Pulkkinen, Radio Helsinki           

Vuoden kotimainen musiikkimedia: YleX

Vuoden viestintä- tai markkinointihenkilö (jaettu voitto): Mikko Määttänen, Live Nation Finland ja Veera Hjerppe, Universal Music Finland

Erikoispalkinto: Petra Tarjanne        

Vuoden tukipilari: Isadora Kamotskin,  Warner Music Finlandin markkinointipäällikkö     

Tulevaisuuden suunnannäyttäjä: Emma-Lotta Juutilainen, Fullsteam Agencyn  tuotantopäällikkö                 

Vuoden järjestövaikuttaja: Maria Sahlstedt, Tapahtumateollisuus ry      

Vuoden tuotantopalvelu: Sun Effects             

Vuoden kuluttajapalvelu: Yle Areena     

Vuoden teko: Teknikoille töitä -Facebook-ryhmä        

Vuoden lippukauppa: Tiketti 

Vuoden Brand & Partnership -toteutus: Haloo Helsinki! ja MIELI Suomen mielenterveys ry: Mielinauha-kampanja           

Vuoden manageri: Virpi Immonen, Fullsteam Management 

Vuoden manageriyhtiö: PME Management

Vuoden tapahtumatuottaja: Maiju Talvisto, Flow Festival

Vuoden ohjelmamyyjä tai agentti: Feniks Willamo, All Day Agency

Vuoden promoottori tai taiteellinen johtaja: Mikko Niemelä, Ruisrock

Vuoden agentuuri: All Day Agency

Vuoden klubi: Tavastia  

Vuoden konserttisali: Logomo

Vuoden areena: Olympiastadion      

Luo(v)uus -palkinto: Troll VFX

Vuoden festivaali: Flow Festival

Vuoden tapahtuma: Yona & Tapiola Sinfonietta Musiikkitalossa         

Tampere Music Award: Pete Townshend

Vuoden A&R -henkilö: Ida Karimaa, Monsp Records

Vuoden musiikkikustantaja: Elements Music 

Vuoden indie levy-yhtiö: We Jazz Records

Vuoden major levy-yhtiö: Warner Music Finland

Elämäntyöpalkinto: Måns Strömberg a.k.a Dj Bunuel

Music x Media kertoi asiasta tiedotteessaan 6.10.2022.

 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

Nordnetille uusi markkinointikonsepti