Gigantti satsaa Black Friday -kampanjaan

Helpon arjen trendi vahvistuu kodinelektroniikassa, mikä näkyy esimerkiksi taloustöitä ketteröittävien laitteiden, kuten varsi- ja robotti-imureiden, suosiossa. Kuva: Gigantti Oy – Petri Saarelainen


 

Gigantin Black Friday -kampanjan tarjoukset on julkaistu. Vuoden paras ostosviikko tarjoaa tarjoustuotteita pitkälti yli 2 000.
• Myynti alkaa torstaina 17.11. kello 10 ja ensimmäiset kaksi päivää on varattu kanta-asiakkaille, eli Gigantti-klubilaisille. Kaikki tarjoukset ovat myös yritysmyynnin asiakkaille.
• Sähkönhinnan ja lompakonnyörien kiristyessä Black Friday on monelle mahdollisuus hankkia tarpeelliset laitteet edullisesti, ja tehdä entistä energiatehokkaampia valintoja.
• Helpon arjen trendi vahvistuu kodinelektroniikassa, mikä näkyy esimerkiksi taloustöitä ketteröittävien laitteiden, kuten varsi- ja robotti-imureiden, suosiossa.
• Black Friday tarjoaa etuja myös huolenpitopalvelun asiakkaille ja kannustaa kierrättämiseen Urban Miner -kampanjalla, jossa kierrättäjiä palkitaan arvokoodeilla maailman suosituimpaan videopeliin.
• ”Tuotteita on varastossa paljon, mutta ripeys on valttia”, muistuttaa Gigantin myyntijohtaja.

Maailman tunnetuinta ostospäivää, Black Fridayta, vietetään tänä vuonna perjantaina 25. Marraskuuta 2022. Suomen suurin kodinelektroniikkaketju Gigantti on julkaissut kampanjatarjouksensa verkkosivuillaan.

Gigantti avaa Black Friday -myyntinsä torstaina 17. marraskuuta. Kampanjan ensimmäisinä ostospäivinä tarjoustuotteet ovat saatavilla vain Gigantin klubiasiakkaille. Kaikille asiakkaille tarjoukset avautuvat lauantaina 19. marraskuuta. Kaikki Black Friday -tarjoukset ovat voimassa koko kampanjan ajan niin kauan kuin tavaraa riittää – sekä 42 myymälässä että verkkokaupassa, myös yritysmyynnin asiakkaille.

Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström uskoo, että tämän vuoden Black Fridayta sävyttävät toisaalta vahvistuva kustannus- ja energiatehokkuuden vaatimus, toisaalta helpon ja elämyksellisen arjen kaipuu.

“Ihmiset haluavat ostaa yhä suunnitelmallisemmin, miettiä entistä kestävämpiä vaihtoehtoja, ja hyödyntää edulliset hinnat hoitaessaan myös lähitulevaisuuden hankintansa. Yhä useampi haluaa helpottaa kodinelektroniikalla omaa arkeaan, mistä hyvänä esimerkkinä on varsi- ja robotti-imureiden suosio. Laitteisiin suhtaudutaan myös entistä henkilökohtaisemmin, jopa tunteellisemmin: puhelin ja kuulokkeet ovat arjen tärkein kumppani; kahvikone hankitaan lomareissusta inspiroituneena; television parissa eletään ja fiilistellään yhä monipuolisemmin”, Sandström summaa.

Gigantti on rakentanut Black Friday -kampanjansa seuraten tarkasti sekä ajankohtaisia trendejä, että etenkin asiakkaidensa toiveita. Tarjolla onkin laaja valikoima pukinkontin suosikkituotteita mittavilla alennuksilla: tarjouslistalta löytyvät muun muassa iPhone 14 sadan euron alennuksella ja Remingtonin hiustenhoitolaitteita puoleen hintaan. Trendaavista kahvikoneista hurjin tarjous on Siemens-laitteen ja Starbucks-tuotteiden ”joulupaketti”, jossa säästöä kertyy jopa 452 euroa.

Joululahjaksi huolenpitoa, pienempi sähkölasku ja elektroniikkaromusta siistit nurkat?

Kallistuvat sähkönhinnat ovat saaneet suomalaiset heräämään toden teolla kodinelektroniikan energiatehokkuuteen. Säästöä syntyy vuositasolla usein merkittävästi, mikäli vanhan energiasyöpön laitteensa päivittää uuteen. Black Friday tarjoaakin edullisia mahdollisuuksia kestävämpiin ratkaisuihin.

”Esimerkkinä voidaan käyttää 7 vuotta vanhaa LCD-televisiota, joka kuluttaa sähköä noin 400 kwh, siinä missä uudet LED-televisiot käyttävät noin 100 kwh. Asiakkaalle tämä tarkoittaa useiden satasien säästöä lähivuosien sähkölaskuissa. Uutta teknologiaa hyödyntävät laitteet ovat myös kokonaisvastuullisempi valinta: pesukoneet minimoivat vaatteiden kulumista, ja elintarvikkeiden säilyvyyttä pidentävät jääkaapit vähentävät ruokahävikkiä”, valottaa Sandström.

Laitteiden päivityksen yhteydessä kannattaa myös muistaa vanhan, korjauskelvottoman elektroniikan kierrätys. Kaikki Gigantin myymälät palkitsevat kierrättäjiä tammikuun loppuun asti tarjoamalla hauskoja peliaiheisia palkintoja, eli arvokoodeja maailman suosituimpaan videopeliin, Minecratiin.

Urban Miner -kampanjamme on mahtava uutinen vanhemmillekin: kodin nurkat siistiksi elektroniikkaromusta, jälkikasvu osaksi siivoushommia, ja joulupyhinä voi itsekin heittäytyä viihtymään ja kurkistamaan, mistä tässä supersuositussa rakennuspelissä olikaan kysymys”, Sandström hymyilee.

Joululahjoja Black Fridaysta hankkiville Gigantti tarjoaa myös aineettomia vaihtoehtoja. Toisinaan kannattaakin pysähtyä miettimään, hyödyttäisikö lahjan saajaa enemmän laitteen huolenpitopalvelu, kuin laite itse.

”Monella elektroniikka on kunnossa, mutta apu pikkupulmissa toisi kaivattua huojennusta arkeen. Huolenpitopalvelua hankitaan esimerkiksi senioreille tietokoneiden, tablettien ja puhelimien jatkuvaksi tukipisteeksi. Tämän ’digiavun’ tarjoajia haluamme huomioida Black Fridayssa antamalla jokaiselle huolenpitopalvelun ostajalle 50 euron lahjakortin kaupan päälle.”

Gigantti kertoi asiasta tiedotteessa 16.11.2022.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

Nordnetille uusi markkinointikonsepti