Graafikkojen ADCE Awards -palkintoja Suomeen
Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan visuaalinen ilme ja valokuvat voittivat kultaa joulukuussa 2022 järjestetyssä ADCE Awards -gaalassa. |
Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan visuaalinen ilme ja valokuvat voittivat kultaa joulukuussa 2022 järjestetyssä ADCE Awards -gaalassa. Yhteensä Suomeen tuli neljä kultaa: Werkligin lisäksi Dog Designille ja TBWA\Helsingille. Hopeaa saivat Sherpa, Bob the Robot ja Werklig.
Suomi sai muhkean palkintosaaliin eurooppalaisessa Art Directors Club of Europen ADCE Awards -kilpailussa. Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan brändi-identiteetti sekä valokuvat palkittiin kullalla. Dog Designin valokuvaaja Elina Brotherukselle suunnittelema Seabound. A Logbook -kirja palkittiin niin ikään kullalla julkaisusuunnittelustaan. Neljännen kullan toi TBWA\Helsingin Tuomas Karvonen, joka palkittiin European Best Young Creative Communication ideas -sarjassa Palloliitolle tekemästään The Equal Kit -työstä.
Hopeaa saivat Bob the Robotin Myrsky-virtuaalivaikuttaja, Werkligin Mö Kaurameijerin identiteetti ja Sherpan Visit Yyteri – Salaa rakas -kampanjan valokuvat. Pronssilla palkittiin #myhelsinkiairport ja Lahti – Euroopan ympäristöpääkaupunki (TBWA\Helsinki), FEW magazine (Tino Nyman & Marina Veziko), Djusie (Kobra) ja Myrsky (Bob the Robot).
Koko kilpailuun osallistui yhteensä 874 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 24 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai Serviceplan Germanyn Pennylle tekemä kampanja ”Wish”. Saksa keräsi myös kilpailun suurimman palkintomäärän.
Grafia on Art Directors Club of Europen jäsen. Grafian Vuoden Huiput -kilpailussa menestyneet työt pääsevät kilpailemaan ADC*E Awards -kilpailuun. Sitko voitti Vuoden Huiput 2021 -kilpailussa Identiteetti-sarjan kultaa ja Kuva-sarjassa hopeaa.
Palkitut suomalaiset työt:
Kultaa
Sarja: Design, Editorial Design
Työ: Seabound. A Logbook
Suunnittelutoimisto: Dog Design
Asiakas: Elina Brotherus
Sarjat: Design, Corporate Brand Identity & Photography
Työ: Sitko Pizza
Suunnittelutoimisto: Werklig
Asiakas: Sitko Pizza
Sarja: European Best Young Creative, Communication ideas
Työ: The Equal Kit
Tekijä: Tuomas Karvonen, TBWA\Helsinki
Asiakas: Football Association of Finland
Hopeaa
Sarja: Interactive & Mobile, Data Visualisation
Työ: Myrsky – Virtual Influencer
Suunnittelutoimisto: Bob the Robot / NoA
Asiakas: MIELI Mental Health
Sarja: Design, Corporate Brand Identity
Työ: Mö oat dairy
Suunnittelutoimisto: Werklig
Asiakas: Mö
Sarja: Design, Photography
Työ: Visit Yyteri – Secretly dear
Suunnittelutoimisto: Sherpa
Asiakas: Visit Pori
Pronssia
Sarja: Print & Outdoor, Digital Screens
Työ: #myhelsinkiairport
Suunnittelutoimisto: TBWA\Helsinki
Asiakas: Finavia, Helsinki Airport
Sarja: Print & Outdoor, Special outdoor
Työ: A Year of Green Innovation
Suunnittelutoimisto: TBWA\Helsinki
Asiakas: City of Lahti
Sarjat: Design, Editorial Design & Photography
Työ: FEW magazine
Suunnittelijat: Tino Nyman & Marina Veziko
Asiakas: FEW magazine
Sarja: Design, Packaging
Työ: Djusie
Suunnittelutoimisto: Kobra
Asiakas: Finnish Beauty Oy
Sarja: Brand Experience, New use of media
Työ: Myrsky – Virtual Influencer
Suunnittelutoimisto: Bob the Robot / NoA
Asiakas: MIELI Mental Health Finland
Sarja: Integrated & Innovation, Integrated and Innovation for non-profit/public service/NGO
Työ: A Year of Green Innovation
Suunnittelutoimisto: TBWA\Helsinki
Asiakas: City of Lahti
Grafia on yli 1200 visuaalisen viestinnän suunnittelijan järjestö. Grafia on voittoa tavoittelematon, yleishyödyllinen toimija, joka edistää alan ja jäsentensä arvostusta ja etuja. Grafia järjestää Suomen merkittävintä luovan suunnittelun kilpailua, Vuoden Huippuja. Vuoden Huiput on osa Art Directors Club of Europe -verkostoa.
Grafia kertoi asiasta tiedotteessaan 15.12.2022.
Kommentit
Lähetä kommentti