Graafikkojen ADCE Awards -palkintoja Suomeen

Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan visuaalinen ilme ja valokuvat voittivat kultaa joulukuussa 2022 järjestetyssä ADCE Awards -gaalassa.


 

Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan visuaalinen ilme ja valokuvat voittivat kultaa joulukuussa 2022 järjestetyssä ADCE Awards -gaalassa. Yhteensä Suomeen tuli neljä kultaa: Werkligin lisäksi Dog Designille ja TBWA\Helsingille. Hopeaa saivat Sherpa, Bob the Robot ja Werklig.

Suomi sai muhkean palkintosaaliin eurooppalaisessa Art Directors Club of Europen ADCE Awards -kilpailussa. Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan brändi-identiteetti sekä valokuvat palkittiin kullalla. Dog Designin valokuvaaja Elina Brotherukselle suunnittelema Seabound. A Logbook -kirja palkittiin niin ikään kullalla julkaisusuunnittelustaan. Neljännen kullan toi TBWA\Helsingin Tuomas Karvonen, joka palkittiin European Best Young Creative Communication ideas -sarjassa Palloliitolle tekemästään The Equal Kit -työstä.

Hopeaa saivat Bob the Robotin Myrsky-virtuaalivaikuttaja, Werkligin Mö Kaurameijerin identiteetti ja Sherpan Visit Yyteri – Salaa rakas -kampanjan valokuvat. Pronssilla palkittiin #myhelsinkiairport ja Lahti – Euroopan ympäristöpääkaupunki (TBWA\Helsinki), FEW magazine (Tino Nyman & Marina Veziko), Djusie (Kobra) ja Myrsky (Bob the Robot).

Koko kilpailuun osallistui yhteensä 874 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 24 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai Serviceplan Germanyn Pennylle tekemä kampanja ”Wish”. Saksa keräsi myös kilpailun suurimman palkintomäärän. 

Grafia on Art Directors Club of Europen jäsen. Grafian Vuoden Huiput -kilpailussa menestyneet työt pääsevät kilpailemaan ADC*E Awards -kilpailuun. Sitko voitti Vuoden Huiput 2021 -kilpailussa Identiteetti-sarjan kultaa ja Kuva-sarjassa hopeaa.

 

Tutustu tuloksiin

 

Palkitut suomalaiset työt:

 

Kultaa

Sarja: Design, Editorial Design

Työ: Seabound. A Logbook

Suunnittelutoimisto: Dog Design

Asiakas: Elina Brotherus

 

Sarjat: Design, Corporate Brand Identity & Photography

Työ: Sitko Pizza

Suunnittelutoimisto: Werklig

Asiakas: Sitko Pizza

 

Sarja: European Best Young Creative, Communication ideas

Työ: The Equal Kit

Tekijä: Tuomas Karvonen, TBWA\Helsinki

Asiakas: Football Association of Finland

 

Hopeaa

Sarja: Interactive & Mobile, Data Visualisation

Työ: Myrsky – Virtual Influencer

Suunnittelutoimisto: Bob the Robot / NoA

Asiakas: MIELI Mental Health

 

Sarja: Design, Corporate Brand Identity

Työ: Mö oat dairy

Suunnittelutoimisto: Werklig

Asiakas: Mö

 

Sarja: Design, Photography

Työ: Visit Yyteri – Secretly dear

Suunnittelutoimisto: Sherpa

Asiakas: Visit Pori

 

Pronssia

Sarja: Print & Outdoor, Digital Screens

Työ: #myhelsinkiairport

Suunnittelutoimisto: TBWA\Helsinki

Asiakas: Finavia, Helsinki Airport

 

Sarja: Print & Outdoor, Special outdoor

Työ: A Year of Green Innovation

Suunnittelutoimisto: TBWA\Helsinki

Asiakas: City of Lahti

 

Sarjat: Design, Editorial Design & Photography

Työ: FEW magazine

Suunnittelijat: Tino Nyman & Marina Veziko

Asiakas: FEW magazine

 

Sarja: Design, Packaging

Työ: Djusie

Suunnittelutoimisto: Kobra

Asiakas: Finnish Beauty Oy

 

Sarja: Brand Experience, New use of media

Työ: Myrsky – Virtual Influencer

Suunnittelutoimisto: Bob the Robot / NoA

Asiakas: MIELI Mental Health Finland

 

Sarja: Integrated & Innovation, Integrated and Innovation for non-profit/public service/NGO

Työ: A Year of Green Innovation

Suunnittelutoimisto: TBWA\Helsinki

Asiakas: City of Lahti

 

Grafia on yli 1200 visuaalisen viestinnän suunnittelijan järjestö. Grafia on voittoa tavoittelematon, yleishyödyllinen toimija, joka edistää alan ja jäsentensä arvostusta ja etuja. Grafia järjestää Suomen merkittävintä luovan suunnittelun kilpailua, Vuoden Huippuja. Vuoden Huiput on osa Art Directors Club of Europe -verkostoa.

 

Grafia kertoi asiasta tiedotteessaan 15.12.2022.

 

 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Aikakauslehtien kansista jälleen yleisöäänestys

Joka kolmas epäilee vihreää siirtymää