Tokmanni lupaa jatkoa kotimaisille mainosfilmeille
Tokmannin alkuvuodesta käynnistyneen, Suomeen keskittyvän mainosfilmisarjan kolmas osa on juuri saanut ensiesityksensä. Tällä kertaa herra Tokmanni suuntaa punaisen rekkansa kohti Koriaa ja maamme tunnetuinta ja suosituinta lankaa valmistavaa käsityölankatehdasta.
Syyskuussa esitysvuorossa olevassa, Herra Tokmanni, neiti Novita ja 7 veljestä -nimisessä mainosfilmissä Tokmannin Maailman paras ostaja -markkinointikonseptin päähahmo kurvaa punaisella rekallaan Novitan käsityölankatehtaalle Kouvolan Korialle.
Mainosfilmissä nähdään, kuinka Novitan 7 Veljestä -langan entistä villaisempi koostumus on saanut aikaan sen, että kehräämön seitsemään veljekseen on iskenyt neuloosin sukulaistauti kehroosi. Tarinassa Herra Tokmanni pelastaa tilanteesta hätääntyneen neiti Novitan ostamalla sen valtavan lankamäärän, joka veljesten kehroosista on seurannut.
– Herra Tokmanni, neiti Novita ja 7 veljestä -mainosfilmissämme tavoittelemme suomalaisen 1950-luvun värimaailmaa ja lämpöä, huumoria unohtamatta. Filmissä mennään maalaisromantiikka ja nostalgia edellä pitkin kotimaatamme. Ohjaaja Markus Virpiö työryhmineen tavoitti mainiosti tuon tunnelman, Tokmannin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Veli-Pekka Ääri kertoo.
Mainosfilmisarja muistuttaa kotimaisuuden merkityksellisyydestä
Tokmanni-halpakauppaketjun mainosfilmeissä herra Tokmannin on tavattu esiintyvän hymyssä suin. Näin on tilanne myös Novitan luona Korialla.
– Kotimaisuus on tärkeä asia paitsi monille asiakkaillemme myös meille tokmannilaisille. Haluamme kertoa herra Tokmannin vierailevan ahkerasti eri puolilla Suomea, sillä myös tosielämässä huomattava osa Tokmanni-myymälöistämme löytyvistä tuotteista on hankittu kotimaisilta tavarantoimittajiltamme. Osa tuotteistamme myös valmistetaan Suomessa, Ääri kertoo.
– Novita on erinomainen esimerkki koko kansan rakastamasta suomalaisesta yrityksestä, jonka luona punaisen Tokmanni-rekkamme voi nähdä jatkossakin, hän lisää.
Lakritsia, virvoitusjuomaa, lankaa – jatkoa herra Tokmannin ostosmatkoille on tulossa
Kouvolan Lakritsin luota helmikuussa käynnistynyt, Lahdessa Hartwallin juomatehtaalta kesäkuussa jatkunut ja nyt Novitan käsityölankatehtaalta jatkuva Tokmannin mainosfilmien sarja tulee samaan jatkoa.
– Suomessa kuvatut mainosfilmimme ovat herättäneet runsaasti kiinnostusta, ja olemme jo kuvanneet seuraavan tarinan erään asiakkaidemme hyvin tunteman suomalaisbrändin luona. Herra Tokmanni suunnittelee parhaillaan tulevia reittivalintoja ja ottaa mielellään kotimaisten yhteistyökumppaneidemme vierailukutsuja vastaan, Ääri kertoo.
Tokmannin palkittu markkinointikonsepti lyhyesti:
· Tokmannin Maailman paras ostaja -markkinointikonsepti lanseerattiin vuonna 2016. Konseptin keskiössä ovat Tokmannin slogan Fiksun ostamisen puolesta ja Herra Tokmanni, halvat hinnat ja monipuoliset tuotevalikoimat Tokmannin asiakkaille varmistava ”maailman paras ostaja”.
· Maailman paras ostaja -markkinointikonsepti on kerännyt valtavasti myönteistä huomiota paitsi Tokmannin asiakkaissa, yhteistyökumppaneissa ja henkilöstössä myös esimerkiksi erilaisissa palkintoraadeissa.
o Tokmanni voitti Markkinointi&Mainonta-lehden ja MARK Suomen Markkinointiliiton myöntämän Vuoden 2016 markkinointiteko -palkinnon ja Adprofitin palkinnon vuoden 2016 parhaasta kampanjasta vuonna 2017.
o Mainosfilmien sarjan käynnistänyt ”Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé” voitti MTV:n ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) Kuukauden Parhaat Sekunnit -filmisarjan vuonna 2017.
o Mainosfilmi ”Herra Tokmannin paluu” palkittiin mediakonserni Sanoman kesäkuun Kuukauden kamppis -kunnianosoituksella vuonna 2020.
![]() |
Suomen tunnetuin ja suosituin lanka kiinnostaa asiakkaita ja siten myös herra Tokmannia, ”maailman parasta ostajaa”. Tokmannin uusimmassa mainosfilmissä herra Tokmanni vierailee kotimaisen Novitan käsityölankatehtaalla hieromassa kauppoja 7 Veljestä -langasta. Kuva: Bob the Robot |
Lähde: Tokmanni 18.9.2023
Kommentit
Lähetä kommentti