Sokoksen 3+1 Päivää teki ennätysmyynnin

Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin 27.9.–1.10.2023. Kampanja onnistui Sokoksen mukaan tänä syksynä yli odotusten ja rikkoi edeltävän myyntiennätyksen vuodelta 2019.


 

Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin ensimmäistä kertaa 30 vuotta sitten ranskalaisen tavaratalo Galeries Lafayetten 3 Jours -kampanjan inspiroimana. Nyt juhlavuotenaan 3+1 Päivää -kampanja onnistui rikkomaan kaikki myyntiennätyksensä. Erityisesti verkkokauppa kävi kuumana ja ylitti myynnin kirkkaasti aiempiin vuosiin verrattuna. Edellinen myyntiennätys oli vuodelta 2019.

 

Sokoksen 3+1 Päivää toteutettiin 27.9.–1.10.2023. Kampanja onnistui Sokoksen mukaan tänä syksynä yli odotusten ja rikkoi edeltävän myyntiennätyksen vuodelta 2019. Erityisesti verkkomyynti ylitti kaikki odotukset. Myynti kasvoi edellisvuodesta verkossa lähes 30 prosenttia ja myymälöissä liki 20 prosenttia. Logistiikka ja uusi pakkauslinja mahdollistivat sen, että parhaimmillaan tilaukset lähtivät varastosta samana päivänä. 

– Kampanjan tuotevalikoimamme oli selkeästi osuva ja ajankohtainen. Erityisesti hiusten- ja ihonhoitotuotteet, vuodevaatteet, takit ja aluspukeutumisen tuotteet vietiin hyllyistä niin tavarataloissa kuin verkkokaupassa nopeasti. Verkkokauppa täyttyi innokkaista ostajista heti aamuisin klo 7, kun kampanjatuotteiden myynti alkoi, ja kävijöitä riitti aina illan pikkutunneille saakka. Verkkokaupan sujuvuutta niin käyttökokemuksessa kuin toimituksissa on kehitetty aivan uudelle tasolle ja tämä näkyi selkeästi asiakastyytyväisyyden ja myynnin positiivisena kehittymisenä, sanoo Sokoksen ketjujohtaja Mika Laakso

Vaikka alkuvuodesta uudistettu sokos.fi-verkkokauppa takoi ennätyksiä, houkutteli kampanja asiakkaita myös kivijalkaan ostoksille. 

– Ensimmäinen kampanja 30 vuotta sitten toteutettiin ainoastaan kivijalassa. Viime vuosikymmenen aikana kivijalan merkitys ja tavaratalokaupan tulevaisuus on puhuttanut paljon. Kampanja osoitti, että ihmiset haluavat edelleen nähdä, kokea ja saada ensiluokkaista asiakaspalvelua, jonka vuoksi kivijalka on edelleen valtavan merkityksellinen.  Modernin tavaratalokonseptin voima onkin saumattomassa kivijalan ja verkon yhteispelissä, Laakso kertoo.   

3+1 Päivää on kaksi kertaa vuodessa toteutettava kampanja. Kampanja-aikana valikoima kosmetiikan, muodin ja kodin huippumerkkejä ja suosikkituotteita myydään kampanjahinnoin Sokoksella, Emotionissa ja sokos.fi-verkkokaupassa. Alun perin kampanja kesti kolme päivää torstaista lauantaihin ja sen nimi oli silloin 3 Päivää. Kampanja oli menestys jo 1990-luvulla ja siksi mukaan haluttiinkin yksi ylimääräinen päivä, keskiviikko, eli 3+1. Myöhemmin sunnuntain aukiolojen vapauduttua mukaan otettiin vielä sunnuntai, mutta tuttu ja tunnettu kampanjanimi haluttiin kuitenkin säilyttää ennallaan.   

 

Lähde: SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta 13.10.2023


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Aikakauslehtien kansista jälleen yleisöäänestys

Joka kolmas epäilee vihreää siirtymää