Alma Media ostaa autokaupan ohjelmistoyhtiö Netwheelsin

Ostettavan Netwheels Oy:n liikevaihto oli vuonna 2023 noin 8 miljoonaa euroa ja yritys työllistää 29 henkilöä, jotka siirtyvät kaupan myötä osaksi Alma Media konsernia.

 

Alma Media on solminut autoalan ohjelmistotalo Netwheels Oy:n omistajien kanssa sopimuksen yhtiön osakekannan ostamisesta vahvistaakseen tarjoomaansa yritysasiakkaille autoilun ja liikkumisen palveluissa. 

 

Netwheels Oy tarjoaa ohjelmistoja SaaS-palveluna autotoimialalle. Netwheels Oy:n liikevaihto oli vuonna 2023 noin 8 miljoonaa euroa ja yritys työllistää 29 henkilöä, jotka siirtyvät kaupan myötä osaksi Alma Media konsernia. Kaupan odotetaan toteutuvan 31.1.2024, jonka jälkeen Netwheels Oy raportoidaan osana Alma Consumer -liiketoimintasegmenttiä. Yhtiön pääomistaja on Sanoma Media Finland Oy ja lisäksi omistajiin kuuluu kahdeksan suomalaista autoalan toimijaa. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta. 

Vuonna 2000 perustetun Netwheelsin liiketoiminta käsittää ajoneuvojen jälleenmyyntiin, hinnoitteluun ja maahantuontiin liittyvää ohjelmistoliiketoimintaa ja informaatioteknologiapalveluja. Yhtiön palvelut mahdollistavat autoliikkeille vaihtoautokaupan digitalisoinnin sekä helpottavat jakelua myyntikanaviin ja tehostavat varastonhallintaa. Netwheels tuottaa myös Autohuuto.fi-palvelua yritysten väliseen autojen huutokauppaan, uusien autojen hinnastopalveluita sekä automarkkinatiedon Mittaristo-palvelua.   

”Alma Media kehittää tarjontaansa strategiansa mukaisesti uusiin, asiakkaiden tarpeita täydentäviin ja koko arvoketjun kattaviin digitaalisiin tuotteisiin ja palveluihin alkaen myynnin järjestelmistä aina transaktioihin. Netwheels täydentää erinomaisesti Alma Median yritysasiakkaille tarjottavia autoilun ja liikkumisen palveluita”, sanoo Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne.    

”Autokaupan digitalisaatio edellyttää tietovirtojen ja järjestelmien yhteentoimivuutta. Yrityskauppa edesauttaa markkinapaikka- ja järjestelmäliiketoimintamme kehittämistä sujuvoittamalla ajoneuvojen osto- ja myyntiprosesseja sekä tarjoamalla monipuolisia digitaalisia ratkaisuja autoliikkeille, maahantuojille, rahoitusyhtiöille, sovelluskehittäjille ja muille autoalan toimijoille”, jatkaa Alma Consumerin johtaja Santtu Elsinen.   

 

Lähde: Alma Media 18.1.2024


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Aikakauslehtien kansista jälleen yleisöäänestys

Joka kolmas epäilee vihreää siirtymää