Aikakauslehtien kansista jälleen yleisöäänestys

Editkilpailussa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan onnistumisia toimituksellisissa ja markkinoinnillissa sarjoissa.


 

Yleisö saa valita hienoimman aikakauslehtikannen kymmenen finalistin joukosta. Äänestys on käynnissä Editkilpailun sivustolla 31. maaliskuuta 2024 saakka!

 

Editkilpailussa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan onnistumisia toimituksellisissa ja markkinoinnillissa sarjoissa. Vuoden aikakauslehtikansi on ollut perinteisesti kilpailun suosituin sarja, niin tänäkin vuonna. Yleisöäänestykseen valittiin 67 kilpailuehdotuksen joukosta kymmenen tuomariston mielestä parasta kantta. Ehdokkaiden joukossa on niin yleisölehtiä, ammatti- ja järjestölehtiä kuin yksi asiakaslehtikin.

Ammattilaisten valitsemissa kansissa näkyi tänä vuonna yllättävän vähän tunnettuja henkilöitä, mutta yksi ajankohtainen superpari kuitenkin. Otsikoille oli jätetty runsaasti tilaa ja niitä oli melko maltillisesti myös irtonumeromyynnissä olevissa lehdissä. Myös kuvituskansia, asetelmallisia valokuvakansia ja eläinkansia on finalistien joukossa.

– Kansi on äärettömän tärkeä osa aikakauslehteä, sillä sen perusteella lukija päättää, tarttuuko lehteen ja tutustuuko sen sisältöön. Tästä syystä sarjan varsinaisen voittajan päättävät lukijat, jotka saavat yleisöäänestyksessä kertoa, mikä kansi saisi heidät tarttumaan lehteen, sanoo Editkilpailusta vastaava Aikakausmedian markkinointipäällikkö Outi Itävuo.

 

Vuoden aikakauslehtikansi 2023 -ehdokkaat:

 

Anna 23/2023, Otavamedia Oy
Ekonomi-lehti 1/2023, Suomen Ekonomit ry
Etiketti 4/2023, Alko Oy
Kirjastolehti 5/2023, Suomen kirjastoseura ry
Parnasso 6/2023, Otavamedia Oy
Suomen Kuvalehti 37/2023, Otavamedia Oy
Suomen Luonto 9/2023, Suomen luonnonsuojeluliitto
TAUKO Magazine 6/2023, TAUKOdesign Oy
Viinilehti 5/2023, Viinilehti Oy
Viisas Raha 3/2023, Suomen Osakesäästäjät ry

 

Kansiäänestys on käynnissä Editkilpailun sivustolla 1.–31. maaliskuuta. Kolme eniten yleisöääniä saanutta kantta julkistetaan huhtikuussa muiden kilpailusarjojen shortlistojen yhteydessä, ja voittaja palkitaan Editgaalassa 16. toukokuuta. Äänestäjien kesken arvotaan kolme palkintoa. Arvonnan voittajat saavat valita joko suomalaisen aikakauslehden vuositilauksen tai vuoden mittaisen tilauksen Briif-äänilehtipalveluun. 

Kannet yleisöäänestykseen valitsi Editkilpailun Vuoden ulkoasu aikakausmediassa -sarjan tuomaristo, johon kuuluivat Helsingin Sanomien AD Tuomas Jääskeläinen, Viinilehden AD Satu Salmitie, Studio Kissin yrittäjä ja AD Tuija Tarkiainen sekä BBO Creativen toimitusjohtaja Anna Viertiö. Satu Salmitie ei osallistunut Viinilehden arviointiin.

Vuosittain jaettavien Edit-palkintojen tavoitteena on nostaa esiin alan monipuolisia onnistumisia ja kannustaa kehittämään entistä laadukkaampaa aikakausmediajournalismia ja -mainontaa sekä liiketoiminnallisia ratkaisuja. Kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2005.

 

Äänestys on käynnissä Editkilpailun sivustolla 1.–31.3. Äänestäjien kesken arvotaan kolme palkintoa. Arvonnan voittajat saavat valita joko suomalaisen aikakauslehden vuositilauksen tai vuoden mittaisen tilauksen Briif-äänilehtipalveluun. 

 

Lähde: Aikakausmedia ry 1.3.2024


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Verkkokauppa.com uudistaa verkkokauppansa