Prisma hakee kasvua kännykkämyynnistä

 

Päätöksen taustalla on nopea puhelinmyynnin kasvu marketkaupassa: kasvu on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi-verkkokaupassa kokonaisuudessaan yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa.

Prisma laajentaa älypuhelinten ja puhelintarvikkeidensa valikoimaa. Päätöksen taustalla on nopea puhelinmyynnin kasvu marketkaupassa: kasvu on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi-verkkokaupassa kokonaisuudessaan yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa. Prisman kodin ja viihteen myyntipäällikkö Petrus Lesonen uskoo suomalaisen kuluttajan olevan halukas ostamaan puhelimensa marketista ja bonuksien kautta saatavan hintaedun houkuttelevan kuluttajia puhelinkaupoille. Prisma tuo verkkokauppaan myyntiin myös kierrätetyt puhelimet.

 

Prisman puhelinten ja puhelintarvikkeiden valikoima on jatkossa entistä laajempi sekä kivijalan että verkkokaupan puolella.  

”Puhelinmyynti on viihde-elektroniikan tuotealueiden markkinassa kaikista suurin. Etenkin uudet julkaistavat mallit ovat todella tärkeää saada aiempaa paremmin heti asiakkaiden ostettavaksi. Siinä missä Prisma eroaa erikoisliikkeistä, on se, että puhelimen oston lisäksi voi tehdä myös ruokaostokset tai muita ostoksia samalla. Ruokaostoksiin yhdistyvä sujuva asiointi hypermarketissa on meille merkittävä myyntivaltti, nyt kun puhelinten valikoima tulee parantumaan merkittävästi”, toteaa Prisman kodin tekniikan ja viihteen myyntipäällikkö Petrus Lesonen

Luvut puhuvat marketkysynnän puolesta, sillä puhelinten myynti on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi -verkkokaupassa yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa. 

“Kattavasta valikoimastamme löytyy monipuolisesti vaihtoehtoja kaikkiin tarpeisiin ja hintapisteisiin. Prisma.fi-verkkokaupan valtava ja alati kehittyvä valikoima tukee merkittävästi myymälävalikoimaa, jonka laajuus vaihtelee toimipaikoittain. Asiakkaamme ostavatkin meiltä verkosta puhelimia suhteessa enemmän kuin muita tuotteita, mikä kertoo osaltaan valikoimamuutosten ja verkkokaupan kehittämisen onnistumisesta”, Lesonen jatkaa. 

 

Bonuksista etu hintakilpailuun 

”Puhelimissa hintakilpailu on kovaa ja hinnat määräytyvät markkinoilla, mutta tuotteista kertyvä Bonus tuo meille hintaedun. Esimerkiksi kotitalouden ostokertymän ylittäessä 900 euroa, maksetaan tilipäivänä bonuksia 45 euroa. Kun miettii uusimpien puhelinmallien hintoja, tämä kertymä ylitetään aika nopeasti ja säästö näkyy heti. Samalla on hyvä pitää mielessä, että puhelimen ostamalla koko talouden ostoista kertyy Bonus korkeammalla tasolla. Eli ostamalla puhelimen, myös ruokaostokset halventuvat kyseisenä kuukautena”, Lesonen havainnollistaa. 

Uusien puhelinten lisäksi Prisma on tuonut verkkokauppaan tehdashuollettuja puhelimia. 

“Näiden myyntiä on pilotoitu myös Prisma-myymälöissä. Kierrätyslaitteet ovat ekologisuuden lisäksi hinnaltaan mielenkiintoinen vaihtoehto monelle,” Lesonen uskoo. 

 

Suomalainen aiempaa valmiimpi ostamaan puhelimen marketista 

Lesosen mukaan viimeaikainen kehitys puoltaa päätöstä tehdä selkeä laajennus puhelinvalikoimaan. 

“Lähes jokaisella suomalaisella on taskussaan älypuhelin. Tuotamme S-ryhmässä liikeideamme mukaisesti palveluja asiakasomistajillemme, ja juuri tästä syystä meidän on tärkeää olla aidosti relevantti vaihtoehto myös puhelimissa ja puhelintarvikkeissa”, Lesonen kertoo. 

“Asiakkaamme ovat yhä valmiimpia ostamaan puhelintarvikkeita ja myös itse laitteita marketista. Monen nuoren digitie alkaa Prismasta puhelinhankinnalla. Aika valikoiman vahvistamiselle on nyt oikea.  Puhelinvalikoiman kasvattamisen ohella tulemme myös lisäämään tarvikevalikoiman monipuolisuutta sekä vaihtoehtojen määrää entisestään loppuvuoden aikana. Tällä hetkellä esimerkiksi erilaisia kaapeleita ja latureita menee hurjasti.” 

Prismalla on myös kovat odotukset tulevan Black Fridayn suhteen. 

”Olemme vuosi vuodelta kasvattaneet Black Friday -alennustuotteiden määrää Prismassa. Viihde-elektroniikka ja älypuhelimet ovat perinteisesti Black Fridayn kivijalkatuotteita, ja nyt voi sanoa, että meillä on parempi valikoima niitä kuin koskaan. Eli näemme tässä vuodessa isoa potentiaalia”, Lesonen sanoo. 

 

Lähde: SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta 21.10.2024

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Yle esittää Harrisin ja Trumpin vaaliväittelyn