Tekoäly mullistaa digimarkkinoinnin

Uutuuskirja auttaa ymmärtämään tekoälyn vaikutukset digimarkkinointiin ja luomaan kilpailuetua tuottavan strategian. Kuva: Alma Insights


 

Digimarkkinointi + AI – Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja myy enemmän päivittää digimarkkinoinnin strategiat ja käytännöt tekoälyn aikakaudelle. Kirja yhdistää uusimman tutkimustiedon ja Suomen parhaaksi valitun digimarkkinointitoimiston käytännön kokemukset tekoälyn hyödyntämisestä digitaalisessa markkinoinnissa.

 

Digimarkkinointi + AI – Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja myy enemmän on jatkoa menestysteokselle Digimarkkinointi – Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Uusi kirja päivittää digimarkkinoinnin strategiat ja käytännöt tekoälyn aikakaudelle, huomioiden kaikki aiemman teoksen osa-alueet tekoälyn tuomien muutosten valossa. 

Kirjan kirjoittajat, Suomen Digimarkkinointi Oy:n asiantuntijat Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka ja Pasi Viinamäki sekä Jyväskylän yliopiston professori Heikki Karjaluoto ja apulaisprofessori Joel Mero, yhdistävät jälleen vahvan tieteellisen pohjan ja käytännön kokemuksen. He tarjoavat lukijoilleen päivitetyn MVG-MRACE®-markkinointimallin, joka auttaa yrityksiä luomaan kestävää kilpailuetua hyödyntämällä tekoälyä digimarkkinoinnissa. 

"Digitaalinen markkinointi on merkittävässä murroksessa. Tekoälyteknologiat ovat muokanneet toimintaympäristöämme jo pidempään, mutta läpimurtovaiheen voi sanoa olevan käsillä nyt", sanoo Suomen Digimarkkinoinnin kaupallinen johtaja Niko Lahtinen

Kirja on välttämätön teos jokaiselle yritykselle ja markkinoijalle, joka haluaa olla mukana tekoälyn murrosvaiheessa ja pysyä sen kehityksen aallonharjalla. Aiheissa on otettu huomioon niin tekoälyn tuomat haasteet kuin sen tarjoamat lähes loputtomat mahdollisuudet digimarkkinoinnin näkökulmasta.

"Useat yritykset hukkasivat aikoinaan tilaisuutensa reagoida internetin mukanaan tuomiin mahdollisuuksiin ajoissa ja hankkia merkittäviä kilpailuetuja. Nyt tekoälyn ja digitaalisen markkinoinnin megatrendit asettuvat päällekkäin, ja tulemme jälleen näkemään, kuinka muutokseen nopeasti mutta harkitusti reagoivat yritykset kasvattavat tuottavuuttaan ja jättävät kilpailijansa taakseen", Lahtinen jatkaa.  

Aiempi teos sai kiitosta selkeästä ja käytännönläheisestä otteestaan. Uusi kirja rakentuu tämän perustan päälle ja syventää ymmärrystä tekoälyn vaikutuksista strategiseen digimarkkinointiin.  Lukija oppii muun muassa ihmisten tekemän työn painopisteiden kehittymisestä sekä asiakaskäyttäytymisen ja datan analysoinnin muutoksista.

Kirjan tärkein anti lukijalle:

  • Päivitetty MVG-MRACE®-malli: Strategia- ja toteutusmalli, joka huomioi tekoälyn tuomat mahdollisuudet ja haasteet. 
  • Käytännön esimerkit: Konkreettisia neuvoja tekoälyn hyödyntämiseen sisällöntuotannossa, asiakasdatan analysoinnissa ja markkinoinnin tehostamisessa. 
  • Sopeutuminen digimarkkinoinnin neljänteen aaltoon: Opastusta evästeiden jälkeiseen aikaan ja suostumukseen perustuvien asiakassuhteiden rakentamiseen.

Kirjan ydinviesti on pohjimmiltaan optimistinen ja mahdollistava: tekoälyratkaisuista on mahdollista tehdä yrityksen kilpailuetu, kun niitä hyödynnetään harkitusti omaan strategiaan pohjaten.

“Kilpailukentässä ne, jotka jäävät muutoksessa jälkeen, menettävät ennen pitkää kilpailuetunsa ja erottautumistekijänsä. Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse olla ottamassa käyttöön kaikkia tekoälyratkaisuja, mutta ymmärrys niiden vaikutuksista ja valmistautuminen tulevaan auttaa pysymään mukana, kun kilpailu niin asiakkaista kuin osaajista muuttuu”, Pasi Viinamäki toteaa.

Kirja on suunnattu markkinoijan arjen työkaluksi ja lähdeteokseksi, johon voi palata yhä uudelleen. Se tarjoaa selkeitä vastauksia ja konkreettisia ratkaisuja digimarkkinoinnin haasteisiin tekoälyn aikakaudella niin alan ammattilaisille, johtajille kuin opiskelijoille. 

"Haluamme tämän kirjan kautta auttaa yrityksiä navigoimaan ja menestymään muuttuvassa ympäristössä. Tekoäly tarjoaa uusia tapoja luoda sisältöä, ymmärtää asiakkaita ja automatisoida rutiinitehtäviä. Resursseja vapautuu sen myötä strategisempiin markkinoinnin toimiin," lisää Kimmo Pulkka.

Digimarkkinointi + AI: Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja myy enemmän sopii myös kurssikirjaksi yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin, ja opetukseen on saatavilla valmiit materiaalit. 

Lähde: SuomenDigimarkkinointi Oy 16.10.2024


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui

Yle esittää Harrisin ja Trumpin vaaliväittelyn