Effie 2024 finaaliin 21 markkinointityötä

Effie Awards Finland -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, ongelman ratkaisu, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. 


 

Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

 

"Töiden taso on ollut tänä vuonna korkea. Shortlistan ulkopuolelle jäi useita töitä, jotka jonain muuna vuonna olisivat päässeet mukaan. Ensimmäisen kierroksen tuomariston keskustelu oli monipuolista ja aktiivista – yhdessä todettiin, että toivottavasti hyvät tulokset valavat uskoa monen pöydillä oleviin budjettikeskusteluihin ja investointeihin ensi vuodelle", kommentoi tämän vuoden päätuomari ja Kurion Executive Strategy Director Elli Tuominen

Effie Awards Finland -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, ongelman ratkaisu, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. 

Päätuomari Elli Tuomisen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Tämän vuoden voittajat palkitaan 13.2.2025 järjestettävässä Effie Awards Finland -gaalassa, Pikku-Finlandiassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon.

Effie Awards Finland -kilpailun pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland. Effiessä kumppaneina ovat myös Channel Factory, Grano ja JCDecaux. 

 

Vuoden 2024 Effie Awards Finland -shortlistalle nousseet työt ovat:

 

ERIKOISSARJA

 

Ajankohtainen markkinointiteko

Seniorikokemusasiantuntija

Verkkokauppa.com & Bob The Robot 

 

Brändikokemus

DNA Apuri feat. Lahjakäärijä

DNA Oyj & Folk Finland, Dagmar, Kuubi Oy, Aste Helsinki Oy, Otto Tuotanto Oy

 

Kohderyhmä

Maailman ensimmäinen vauvojen Michelin-ravintola

Muru Baby & Folk Finland, Redi, Rianno Communications

 

Nokian Nappulatehdas - varastot tyhjiksi ja myyntikäyrät katosta läpi

Prima Pet Premium Oy & TBWA Helsinki & ToinenPHD, TBWA Screen, ALL GOOD MANAGEMENT, Flc, Cocoa Media Productions

 

Pienet ja alueelliset budjetit 

Maailman ensimmäinen vauvojen Michelin-ravintola

Muru Baby & Folk Finland, Redi, Rianno Communications

Yhdenvertaisuudella ylivertaisiin tuloksiin

Delipap Oy & TBWA Helsinki

 

Renesanssi

Grandi – Kaikkien janoisten sankarin paluu

Valio & TBWA Helsinki, Dagmar, TBWA Screen

 

Sosiaalinen media

TikTok University

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu & Bob The Robot, ToinenPHD, Pictures Helsinki

Tunne Tilauksesi - diili joka fiilikseen

McDonald's & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland)

 

Strateginen markkinointi

Suomen rakastetuin markkinointikone

Tokmanni & Bob The Robot, Dagmar, Pictures Helsinki

 

Yhdemmäisyys - yhdessä vahvempia

McDonald's & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland)

 

KAUPPA & KULUTTAJA

 

Uusi tuote tai palvelu

Kuinka uusi brändi nostettiin hetkessä nollasta huipulle erittäin kilpaillulla päivittäistavaramarkkinalla

SOK & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Aste Helsinki Oy, OMD (Finland)

 

Not so Mini – eli koko vuosikymmenen paras lanseeraus kaupallisesti

Fazer Makeiset & Kurio, Dagmar

Pulla-va, ylivoimaa yhdellä tavulla

Fazer Leipomot Oy & TBWA Helsinki & Dagmar, Humina, Toast (Finland), Miracle Sound Oy, Lucy Loves

Tavarat liikkumaan sekä palvelussa että mainonnassa

Schibsted Suomi & Make it Simple, Director Guild

 

MEDIA

 

Mediaidea 

Autoalan vetovoimakampanja

Autoalan Keskusliitto ry & Autotuojat ja -teollisuus ry & LM Someco

 

Mediainnovaatio - nousevat & nykyiset mediakanavat

TikTok University

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu & Bob The Robot, ToinenPHD, Pictures Helsinki

 

POSITIIVINEN MUUTOS

Sosiaalinen vastuu – Brändit

Yhdenvertaisuudella ylivertaisiin tuloksiin

Delipap Oy & TBWA Helsinki

 

Sosiaalinen vastuu - Non-Profit

SUOMALAISTEN OLYMPIARUNOILIJOIDEN PALUU

Lukukeskus & Olympiakomitea & Folk Finland, Sanoma Media Finland, Rianno Communications, Kuubi Oy, Miracle Sound Oy

The Heritage

Kansainvälinen Solidaarisuussäätiö & United Imaginations, Clear Channel Finland, Havas Helsinki

 

Vaaralliset somehaasteet

Mannerheimin Lastensuojeluliitto & TBWA Helsinki

TUOTTEET & PALVELUT

Asuminen

Kiinteistömaailman Yhteismyynti – 500 välittäjää yhden hinnalla

Kiinteistömaailma & Bob the Robot, Norr3, Pictures Helsinki

Oikotiä uuteen kotiin viä

Schibsted/Oikotie Asunnot & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Onni Wiljami photography, Picture it Production

Elintarvikkeet

Kuinka uusi brändi nostettiin hetkessä nollasta huipulle erittäin kilpaillulla päivittäistavaramarkkinalla

SOK & Make it Simple, IAMThirstyZEBRA, Aste Helsinki Oy, OMD (Finland)

 

Not so Mini – eli koko vuosikymmenen paras lanseeraus kaupallisesti

Fazer Makeiset & Kurio, Dagmar

Lemmikit

Nokian Nappulatehdas - varastot tyhjiksi ja myyntikäyrät katosta läpi

Prima Pet Premium Oy & TBWA Helsinki & ToinenPHD, TBWA Screen, ALL GOOD MANAGEMENT, Flc, Cocoa Media Productions

 

PrimaCatin Kissavalta – Kunnianosoitus valtakunnan todellisille valtiaille

PrimaCat & TBWA Helsinki

Liiketoiminta-, tuote- tai palveluinnovaatio

Tavarat liikkumaan sekä palvelussa että mainonnassa

Schibsted Suomi & Make it Simple, Director Guild

 

Lähde: Marketing Finland ry 18.12.2024

 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Nordnetille uusi markkinointikonsepti

Helsingin Sanomat laihduttaa – Laura Saarikoski irtisanoutui