Tokmanni sopi yhteistyöstä SPAR Internationalin kanssa

Myönnetty lisenssi antaa Tokmannille yksinoikeuden myydä SPAR-tuotteita ja käyttää SPAR-brändiä Suomessa. Arkistokuva SPAR.


 

Tokmanni Oy on tänään allekirjoittanut lisenssisopimuksen SPAR Internationalin kanssa. Myönnetty lisenssi antaa Tokmannille yksinoikeuden myydä SPAR-tuotteita ja käyttää SPAR-brändiä Suomessa. Tokmanni on vakiintunut halpakaupan toimija, joka hyötyy SPAR Internationalin mittakaavaeduista ja osaamisesta erityisesti päivittäistavaroiden myynnissä. 

Tokmanni ryhtyy panostamaan SPAR-konseptin kehittämiseen Suomen markkinoille sopivaksi sekä tarjoamaan asiakkaille laajan valikoiman SPAR-tuotteita. Tokmanni tulee muuttamaan tuore-elintarvikeliiketoimintansa SPAR-brändin ja -konseptin mukaiseksi. Tavoitteena on, että kaikki Tokmannin nykyiset 20 tuore-elintarvikeosastoa palvelevat asiakkaitaan SPAR-konseptin mukaisesti tulevien vuosien aikana. Ensimmäinen SPAR-brändin mukainen ruokaosasto Tokmanni-myymälässä on kaavailtu avattavaksi ensi kesänä ja seuraavat vuoden 2025 loppuun mennessä. SPAR-brändin logo tulee näkymään myös jokaisen nykyisen tuore-elintarvikkeita myyvän Tokmanni-myymälän julkisivussa Tokmanni-logon rinnalla. Lisäksi Tokmanni harkitsee uusia myymäläsijainteja ja itsenäisiä, Tokmanni-myymälöistä irrallisia SPAR-myymälöitä myöhemmin.

”Olen äärimmäisen tyytyväinen ja innostunut yhteistyökumppanuudestamme. Kumppanuutemme myötä aiomme muuttaa suomalaisen päivittäistavarakaupan markkinaa seuraavien vuosien aikana. SPAR Internationalin tarjoamien skaalaetujen ja asiantuntemuksen avulla voimme lähteä kasvattamaan päivittäistavaramyyntiämme. Uudet tuotteet ja halvat hinnat lisäävät Tokmannin kilpailukykyä Suomessa ja erityisesti päivittäistavarabisneksessä”, Tokmanni-konsernin toimitusjohtaja Mika Rautiainen kertoo.

”Asiakkaat tulevat hyötymään Tokmannin kasvavasta tuotetarjonnasta ja halvoista hinnoista Tokmannin kehittyessä nykyistä isommaksi tekijäksi suomalaisessa päivittäistavaramarkkinassa”, Rautiainen jatkaa. 

Tokmanni ymmärtää paikallisten asiakkaiden tarpeita. Yhdistämällä tämä SPAR Internationalin mittakaavaetuihin, osaamiseen, suunnittelutyöhön ja asiakaslähtöisiin konsepteihin voidaan kehittää SPAR-brändiä Suomessa. Vastaavasti Tokmanni voi tarjota SPARille kasvumahdollisuuksia Suomessa ja SPAR-ketjun kansainvälisille jäsenille asiantuntemustaan käyttötavaroiden tuoteryhmistä.

”SPAR-brändin tuominen Suomeen yhdessä Tokmannin kanssa tarjoaa merkittävän mahdollisuuden kehittää suomalaista päivittäistavarakauppaa. Yhteistyömme antaa Tokmannille mahdollisuuden hyödyntää SPAR Internationalin kansainvälistä osaamista ja skaalaetuja. Samalla Tokmanni voi säilyttää vahvan siteensä paikallisiin suomalaisiin kuluttajiin. Sopimuksen myötä Tokmannilla on mahdollisuus laajentaa päivittäistavaratarjontaansa hyödyntämällä SPAR-verkoston hankintavoimaa ja hyväksi havaittuja toimintakonsepteja. Olemme iloisia yhteistyöstämme Tokmannin kanssa ja luottavaisia siitä, että Tokmannin vahva ymmärrys suomalaisista markkinoista yhdessä SPARin verkoston vahvuuksien kanssa tarjoaa poikkeuksellista lisäarvoa asiakkaille. Samalla se edistää molempien osapuolten vakaata kasvua”, SPAR Internationalin toimitusjohtaja Tobias Wasmuht kertoo.

Tokmanni on erittäin vahva brändi suomalaisten kuluttajien keskuudessa. Brändi yhdistetään halpoihin hintoihin, monipuolisuuteen ja ilahduttavaan asiointikokemukseen. Jatkossa SPAR International tukee Tokmannia erityisesti elintarvikkeiden tuoteryhmissä. Yhteistyön myötä Tokmanni arvioi pääsevänsä käsiksi sille uusiin tuotteisiin ja nykyistä parempiin hankintahintoihin. Tämä edistää Tokmannin kykyä tarjota asiakkaille laadukkaita tuotteita halvoin hinnoin.

Lähde: Tokmanni Group Oyj 14.1.2025


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Nordnetille uusi markkinointikonsepti

Yle esittää Harrisin ja Trumpin vaaliväittelyn