Elovena yhä Suomen kestävin brändi

Elovena® säilyttää kärkisijansa Sustainable Brand Index 2025 -tutkimuksessa ja se on jälleen kuluttajien mukaan Suomen kestävimmäksi arvioitu brändi.


 

Elovena® säilyttää kärkisijansa Sustainable Brand Index 2025 -tutkimuksessa ja se on jälleen kuluttajien mukaan Suomen kestävimmäksi arvioitu brändi.

Vuoden 2024 voiton jälkeen Elovena pitää vahvasti kiinni asemastaan, jättäen taakseen Valion ja S-Ryhmän.

Vahva perintö ja selkeät arvot

Elovena on pitkään ollut kestävyyden ja perinteiden symboli Suomessa ja jatkaa vahvaa asemaansa kuluttajien keskuudessa. Sustainable Brand Indexin perustaja Erik Elvingsson Hedén korostaa, että Elovenan ykkössija on seurausta sen selkeästä identiteetistä ja vahvoista arvoista.

- Kuluttajat kokevat Elovenan brändinä, jolla on pitkät perinteet ja selkeät arvot. Aikana, jolloin kestävyyskysymykset voivat tuntua monimutkaisilta, suomalaiset arvostavat brändejä, jotka pysyvät uskollisina visiolleen ja tarjoavat edelleen luotettavia ja kestäviä vaihtoehtoja, hän sanoo.

Vahva keskittyminen kotimaisiin raaka-aineisiin on yksi Elovenan tärkeimmistä menestystekijöistä. 

- Lämmin kiitos, olemme otettuja tästä kunniasta ja tämä kannustaa meitä yhä vaikuttavampiin tekoihin. Meille brändin parissa työskenteleville menestyminen tutkimuksessa kertoo, että ihmisillä on valtavat odotukset Elovena-brändin vastuullisuutta kohtaan. Tämä inspiroi meitä jatkamaan työtämme kotimaisen, kestävän ruokaketjun edistämiseksi ihan joka päivä! Elovena-brändille vastuullisuus tarkoittaa muun muassa sitä, että pääraaka-aineemme on suomalainen kaura ja Elovena-tuotteen voi aina valita hyvillä mielin ja luottaa sen olevan hyvä valinta, sanoo Mervi Nieminen, Markkinointipäällikkö, Elovena.

Suuria nousijoita vuoden rankingissa

Tämän vuoden rankingissa on nähtävissä merkittäviä nousuja. SINI on noussut sijalta 12 sijalle 6, ja Yliopiston Apteekki on tehnyt yhtä vaikuttavan nousun sijalta 18 sijalle 7. Tämä osoittaa, että kuluttajien luottamus vahvoihin ja selkeisiin brändeihin on edelleen kasvussa.

Sustainable Brand Index – Euroopan laajin kestävän kehityksen tutkimus

Sustainable Brand Index on Euroopan suurin riippumaton kestävän kehityksen bränditutkimus. Tutkimus on toteutettu vuosittain vuodesta 2011 lähtien. Vuoden 2025 tutkimuksessa haastateltiin edustava otos, 10 000 vastaajaa, iältään 16–75 vuotta, ajanjaksolla joulukuu 2024 – helmikuu 2025. Suomessa arvioitiin yhteensä 248 brändiä. Vastaajat ovat Norstatin paneelista.

Kaikki alan voittajat

  • Airlines - Finnair
  • Automotive - Volvo
  • Banks - S-Pankki
  • Beauty - LV
  • Beverage - Paulig
  • Clothes & Fashion - Brands - Halti
  • Clothes & Fashion - Stores - Partioaitta
  • Consumer Goods Corporations - S-Ryhmä
  • E-commerce - tori.fi
  • Electricity & Heating - Vattenfall
  • Food - Elovena
  • Fuel - ABC
  • Furniture & Decoration Brands - Finlayson (Uusi voittaja!)
  • Furniture & Decoration Stores - Pentik
  • Grocery Stores - Prisma (Uusi voittaja!)
  • Hobby & Leisure - Fiskars
  • Home Appliances & Electronics Brands - Nokia
  • Home Appliances & Electronics Stores - Veikon Kone (Uusi voittaja!)
  • Hotels - Sokos Hotels
  • Hygiene & Cleaning - SINI (Uusi voittaja!)
  • Insurance & Pension - LähiTapiola
  • Parcels & Logistics - Matkahuolto
  • Passenger Transport - VR
  • Pharmacies - Yliopiston Apteekki
  • Restaurants, Cafes & Take-away - Kotipizza
  • Telecommunications - Elisa
  • Travel & Tourism - Aurinkomatkat

Top 30

1.    Elovena

2.    Valio

3.    S-Ryhmä

4.    SINI

5.    VR

6.    Yliopiston Apteekki

7.    Fazer

8.    Prisma

9.    S-market

10.K-ryhmä

11.Myllyn Paras

12.Kotimaista

13.K-Supermarket

14.K-Market

15.Serla

16.Fiskars

17.Vaasan

18.K-Citymarket

19.Partioaitta

20.Kokkikartano

21.Myllärin

22.Halti

23.LV

24.Oululainen

25.Finlayson

26.Iittala

27.S-Pankki

28.Pentik

29.Lambi

30.Suomalainen Kirjakauppa

Lähde: SB Insight 10.3.2025

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

Nordnetille uusi markkinointikonsepti