Santa’s Break yhteistyöhön Brunbergin kanssa

Brunberg:in toimitusjohtaja Katarina Enholm ja Santas Break Company Oy:n operatiivinen johtaja Juri Kaskela näkevät hyviä asioita edessäpäin. Kuva: Santas Break Company Oy


 

Santa’s Break rakentaa uutta mielikuvaa siitä, miltä makeisbrändi voi näyttää. Tavoitteena ei ole vain uudistaa suomalaisia makeishyllyjä – vaan viedä pohjoisen tarina, hiljaisuus ja joulupukin henki myös kansainvälisille markkinoille.

 

– Startup-yritys Santa’s Break, joka tunnetaan kekseliäästä brändistään ja hurjaa vauhtia kasvaneesta somenäkyvyydestään, on selvinnyt yhdestä Suomen suurimmista plagiointitapauksista.

Taloudelliset tappiot nousivat kymmeniin tuhansiin euroihin, brändin tulevaisuus oli vaakalaudalla – ja jopa kuluttajien terveys vaarantui. Ruokaviraston mukaan kopioidut tuotteet olisivat voineet aiheuttaa vakavia riskejä.

Nyt yritys julkistaa merkittävän yhteistyön Suomen vanhimman makeistehtaan, ikonisen Brunbergin, kanssa. Lisenssisopimuksen puitteissa nämä kaksi toimijaa tuovat markkinoille uudenlaisen makeissarjan, joka haastaa karkkihyllyjen tutut mielikuvat ja luo tuoretta näkökulmaa siihen, miltä suomalainen brändi voi näyttää, tuntua – ja maistua.

"Tämä ei ole pelkkää karkkia. Kyse on hetkistä, joilla on tarina – ja suomalaisesta taidosta kiteyttää onni yksinkertaisiin asioihin. Meidän brändimme kysyy: mitä joulupukki tekee, kun hän on vapaalla? Aika on nykyajan luksusta – ja me tarjoamme maistuvia taukoja kiireen keskelle," sanoo Santas Break Company Oy:n kuvittaja ja toimitusjohtaja Miika Aalto.

 

”Maailma janoaa aitoja brändejä, joissa on sielua ja tarinaa”

Yrityksellä on tällä hetkellä lähes 110 000 seuraajaa sosiaalisessa mediassa, ja sen videot tavoittavat vuosittain kymmeniä miljoonia katselukertoja. Kansainvälinen kiinnostus on selvästi kasvussa: neuvottelut ulkomaisten jakelukanavien kanssa ovat jo käynnissä.

Ja miksei olisi?

Suomi on ollut vuosia maailman onnellisin maa.

Ei siksi, että täällä olisi aina helppoa – vaan siksi, että täällä ymmärretään rauhan, luonnon, aitouden ja tarinoiden merkitys. Täällä asuu myös hän, joka tuo iloa ympäri maailmaa: joulupukki.

Nyt tämä pohjoinen taika on jalostettu muotoon, jota voi maistaa.

"Maailma janoaa aitoja brändejä, joissa on sielua ja tarinaa. Suomalainen elämäntapa – hiljaisuus, puhtaus, luonto ja lämpö – on meidän valttikorttimme. Meillä on mahdollisuus rakentaa kansainvälinen brändi, joka ei vain myy makeisia vaan välittää tunnetta ja rauhaa" kertoo Santas Break Company Oy:n Juri Kaskela

Brunberg:in toimitusjohtaja Katarina Enholm toteaa yhteistyön sopivan heille mainiosti. ”Uskomme tällaisen uudenlaisen brändin menestykseen ja haluamme jakelijana olla mukana rakentamassa tuotteiden hyvää saatavuutta kuluttajille Suomessa. Porvoossa valmistamamme tuotteet ovat laadukkaita, ja suomalaiseen makuun sopivia.” lisää Enholm

Sijoittajat ovat jo reagoineet – usko Santa’s Break brändiin on kova. Seuraavaksi tavoitteena on tuoda uudet tuotteet jokaisen suomalaisen kaupan makeishyllyille.

"Tarinamme alkoi kriisillä. Nyt se on muuttumassa mahdollisuudeksi, joka kantaa pidemmälle kuin uskalsimme aluksi kuvitella. Olemme rakentamassa jotain, mitä ei ole ennen nähty," summaa Aalto.

”Santa’s Break:in kuvitettu maailma tuo uudenlaista tarinallisuutta ja iloa, joka puhuttelee myös seuraavaa sukupolvea.” jatkaa Enholm.

 

Santa’s Break -tuotteita. Kuva: Santas Break Company Oy


 

 

Lähde: Santas Break Company Oy 16.5.2025

 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

Nordnetille uusi markkinointikonsepti