Doohlabsin mainosteknologiaa SPAR-ketjulle

Doohlabs rakentaa yhdessä SPAR Internationalin ja SPAR-maiden kanssa retail media -verkoston, joka palvelee sekä kansainvälisiä brändejä että paikallisia mainostajia.


 

SPAR International on valinnut suomalaisen mainosteknologiayrityksen Doohlabsin alustakumppanikseen rakentamaan kansainvälistä in-store retail media -verkostoaan.

 

Doohlabs rakentaa yhdessä SPAR Internationalin ja SPAR-maiden kanssa retail media -verkoston, joka palvelee sekä kansainvälisiä brändejä että paikallisia mainostajia. SPARilla on tällä hetkellä yli 13 900 myymälää 48 maassa.

Retail media on tämän hetken nopeimmin kasvava markkinoinnin alue. Kansainvälinen mediatoimistoketju GroupM arvioi retail median liiketoiminnan olevan vuonna 2025 yli 171 miljardia dollaria sekä ohittavan lähiaikoina tv-mainonnan arvon Yhdysvalloissa. Merkittävä nouseva retail median osa-alue globaalisti on digitaalisia ruutuja hyödyntävä myymälämedia.

Suomalainen myymälämedia on kansainvälisessä vertailussa aivan maailman terävintä kärkeä ja suuret suomalaiset kaupparyhmittymät ovat jo pitkään tarjonneet myymäläyleisöjään mainostajien käyttöön. Kaupparyhmät ovat rakentaneet vuosien varrella koko maan kattavat ja edelleen voimakkaasti kasvavat digitaaliset näyttöverkostot, ja retail median edellyttämät teknologiaratkaisut ovat kehittyneet niiden vanavedessä.

Doohlabs on vuonna 2019 perustettu suomalainen mainosteknologia-alan yritys, joka kehittää kaupan omaan dataan perustuvia myymälämainonnan ratkaisuja.

"Olemme vuosien aikana tavanneet lukemattoman määrän merkittäviä kaupan alan ketjuja ja verkostoituneet kansainvälisten sekä kotimaisten toimijoiden kanssa. Tiesimme, että teknologiamme on toimialan kehityksen kärjessä, mutta yllätyimme alussa itsekin, kuinka paljon: useimmilla markkinoilla jopa diginäytöt kaupassa olivat harvinaisuus ja vain todella harva ymmärsi myymälöiden asiakasvirtojen arvoa mediana.", toteaa Doohlabsin toimitusjohtaja Janne Lohvansuu.

Myymälämedia, eli ”in-store” on nopeimmin kasvava retail median muoto ja siitä puhuvat nyt kaikki. Yhdysvalloissa yli puolella (55%) mainostajista se on jo osa mediastrategiaa ja 59% brändeistä aikoo lisätä panostuksiaan siihen (SKAI: The State of Retail Media 2025).

Doohlabsin In-Store Impact -alusta mahdollistaa tehokkaan ja monikanavaisen in-store retail media -ympäristön luomisen. Kokonaisuus on mahdollista integroida kaupan taustajärjestelmiin sekä olemassa olevaan infrastruktuuriin ja näin rikastaa myymäläkokemusta eri yleisöille.

Ratkaisun avulla SPAR -ketju voi hyödyntää laajaa asiakasymmärrystään, tarjota yleisöjä myyntiin useissa eri kanavissa sekä kohdentaa mainontaa oikeille kohderyhmille juuri oikeaan aikaan myymälöissä.

"Kansainvälinen SPAR -ketju on Doohlabsille erinomainen kumppani, sillä alustamme on suunniteltu toimimaan vaativissa ympäristöissä, joissa yritys toimii useilla markkinoilla ja eri retail median liiketoimintamalleilla", toteaa Janne Lohvansuu.

Nyt käynnistyvä yhteistyö luo SPARin retail media -liiketoiminnalle pitkäjänteisen ja tulevaisuuteen skaalautuvan perustan, ja Doohlabsille mahdollisuuden toimia ja oppia uutta eri kehitysvaiheissa olevien SPAR-maiden kanssa.

 

SPARin lehdistötiedote:
https://spar-international.com/news/spar-international-driving-retail-media-development/

Doohlabsin kirjoitus aiheesta:
https://www.doohlabs.com/post/spar-chooses-doohlabs-in-store-impact-to-power-its-multi-market-retail-media-ecosystem

 

Lähde: Craneworks Oy 16.5.2025


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

Nordnetille uusi markkinointikonsepti