Zalando ja Saksan jalkapalloliitto DFB yhteistyöhön

Kampanjassa esiintyvät Saksan maajoukkueen pelaajat: Fin Dahmen, Robert Andrich, Ridle Baku, Nathaniel Brown, Robin Koch, David Raum, Nico Schlotterbeck, Karim Adeyemi, Serge Gnabry, Leon Goretzka, Joshua Kimmich, Jamie Leweling, Aleksandar Pavlović, Florian Wirtz ja Maximilian Beier


 

Zalando on solminut viisivuotisen yhteistyösopimuksen Saksan jalkapalloliiton (DFB) kanssa ryhtyen Saksan miesten, naisten ja nuorten maajoukkueiden pääyhteistyökumppaniksi. Yhteistyö käynnistyy kampanjalla, jossa esiintyvät miesten maajoukkueen pelaajat. Kampanja korostaa saksalaisen jalkapallomuodin historiaa ja inspiroi faneja löytämään itsevarmuutta omaan tyyliinsä kentällä ja sen ulkopuolella. Yhteistyö syventää Zalandon yhteyttä jalkapallokulttuuriin ja sen harrastajiin Saksassa sekä sen ulkopuolella, ja toimii tärkeänä virstanpylväänä Zalandon strategiassa vahvistaa asemansa lifestylemuodin kohteena.  

Euroopan johtava muoti- ja lifestyle-verkkokauppa Zalando käynnistää viisivuotisen strategisen kumppanuuden DFB:n kanssa. Merkittävä yhteistyö tekee Zalandosta DFB:n miesten, naisten ja nuorten maajoukkueiden pääyhteistyökumppanin vuoteen 2030 asti. 

DFB on maailman suurin kansallinen urheilujärjestö, jolla on yli 8 miljoonaa jäsentä. Yhteistyö DFB:n kanssa vahvistaa Zalandon asemaa urheilun ja muodin risteyskohdassa sekä puhuttelee niin uusia kuin nykyisiä asiakkaita. Tämä sitoo Zalandon voimakkaammin jalkapallokulttuurin piiriin ja ottaa merkittävän askeleen tavoitteessaan laajentua entistä vahvemmin lifestylemuodin kohteena.  

Yhteistyön keskeiset elementit: 

  • Näkyvä brändäys: Zalandon logo tulee näkymään kaikissa DFB:n miesten, naisten ja nuorten joukkueiden harjoitus- ja peliasuissa ennen otteluita. 
  • Laaja medianäkyvyys: Yhteistyö sisältää kattavat markkinointioikeudet, kuten LED-mainokset stadioneilla, kamerapintabrändäykset, mediataustat ja vahvan sosiaalisen median näkyvyyden. 
  • Eksklusiiviset aktivoinnit: Zalando järjestää ainutlaatuisen studiokokemuksen joukkueen leireillä suurturnausten aikana ja tuottaa eksklusiivista sisältöä Zalandon asiakkaille.  

Yhteistyön lanseerauskampanja tuo esiin, että jalkapallo on muutakin kuin peliä – se on tyyliä ja asennetta. Kun tyyliä kannetaan itsevarmasti, ikoneita syntyy kentän ulkopuolellakin. Kampanja viittaa DFB-legendoihin ja heidän ikonisiin tyyleihinsä, kuten Beckenbauerin legendaariseen kaulukseen ja Berti Vogtsin oversize-lookiin – osoituksena siitä, että tyyli on aina ollut osa menestystä. 

Kampanja katsoo myös tulevaisuuteen ja nostaa esiin uuden sukupolven tyylin suunnannäyttäjiä ja tähtiä, kuten Florian Wirtz, Joshua Kimmich ja Karim Adeyemi. Mukana on myös tunnettu maajoukkueen fani Noel Urbaniak, joka tuo jalkapallokulttuurin etualalle. 

James Rothwell, Zalandon markkinoinnin Senior Vice President, sanoo: 
"Jalkapallo ja muoti ovat kulkeneet käsi kädessä pitkään ja ovat keskeinen osa saksalaista kulttuuria. Olemme innoissamme ryhtyessämme DFB:n pääyhteistyökumppaniksi ja jatkaessamme tätä perintöä. Haluamme inspiroida uutta fanisukupolvea löytämään itsevarmuutta omaan tyyliinsä kentällä ja sen ulkopuolella. Urheilu on Zalandolle tärkeä painotus, ja olemme nähneet merkittävää kasvua urheilubrändien ja yleisöjen osalta alustallamme. Tämän kumppanuuden kautta haluamme tuoda brändimme osaksi Saksan intohimoisinta kulttuurikeskustelua, tarjota faneille upeaa sisältöä, valikoimaa ja elämyksiä sekä luoda pääsyn erityisiin hetkiin. Odotamme innolla, että voimme juhlia suuria urheilutapahtumia seuraavien viiden vuoden aikana monimuotoisen ja intohimoisen jalkapalloyhteisön kanssa." 

Holger Blask, DFB GmbH & Co. KG:n hallituksen puheenjohtaja, jatkaa: 
"Olemme iloisia saadessamme Zalandon uudeksi, vahvaksi ja yksinkertaisesti ihanteelliseksi pääyhteistyökumppaniksemme. Zalando edustaa luovuutta, monimuotoisuutta ja tulevaisuuteen suuntautuvaa ajattelua. Jalkapallo ja DFB ovat enemmän kuin urheilua – ne ovat yhteisöllisyyden ja tunteiden ilmentymä. Yhdessä Zalandon kanssa haluamme luoda uusia standardeja – yhdistää urheilun, lifestylen ja muodin digitaaliseen kulttuuriin. Tämä kumppanuus osoittaa täydellisen synergian perinteen ja innovaation, tunteen ja tyylin välillä." 

Lisää yhteistyön elementtejä tullaan paljastamaan vuonna 2026. 

Yhteistyö tukee Zalandon tavoitetta laajentua entistä vahvemmin lifestylemuodin kohteeksi siirtymällä yleisestä tarjonnasta kohti kuratoitua ja korkealaatuista urheilukokemusta. Viime vuosina Zalando on vahvistanut asiantuntemustaan keskeisillä alueilla – kuten jalkapallossa, juoksussa ja pyöräilyssä. Se on myös laajentanut teknisten tuotteiden valikoimaansa, kehittänyt omia urheilusisältöjään ja tukenut suuria urheilutapahtumia Euroopassa. 

Uusi Saksan maajoukkueen peliasu pohjautuu legendaariseen vuoden 1990 paitaan, jolla Saksa voitti kolmannen maailmanmestaruutensa. Retrotyylinen asu herättää nostalgiaa ja muistuttaa menneistä voitoista. Uusi peliasu ja koko DFB-valikoima ovat nyt saatavilla Zalandosta. 

Zalando

Zalando on perustettu Berliinissä vuonna 2008, ja se on Euroopan johtava monibrändinen muodin verkkokauppa-alusta. Rakennamme yleiseurooppalaista ekosysteemiä muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokaupalle panostamalla kuluttajaliiketoiminnan (B2C) ja yritysasiakkuuksien (B2B) kasvuun.  B2C-liiketoiminnassa brändimme Zalando ja ABOUT YOU tarjoavat inspiroivan ja korkealaatuisen monibrändisen ostoskokemuksen muoti- ja lifestyle-tuotteille, tavoittaen yli 61 miljoonaa aktiivista asiakasta 29 markkinalla. B2B-liiketoiminnassa tarjoamme ainutlaatuisen verkkokaupan käyttöjärjestelmän, joka sisältää ZEOS, Tradebyte ja SCAYLE -ratkaisut. Hyödynnämme logistiikkainfrastruktuuriamme, ohjelmistoja ja palveluosaamistamme auttaaksemme brändejä ja jälleenmyyjiä hallitsemaan ja laajentamaan koko verkkokauppaliiketoimintaansa eri puolilla Eurooppaa. 

Lisätietoja löytyy osoitteesta: corporate.zalando.com/en 

Tietoa DFB:stä 

DFB on kattojärjestö alueellisille liitoilleen ja Saksan Liigajärjestölle. Sen keskeisiin tehtäviin kuuluu pelitoiminnan organisointi mestaruuksien ja muiden kilpailujen kautta. DFB edustaa jäsenliittojensa etuja kotimaassa ja ulkomailla. Yli kahdeksalla miljoonalla jäsenellä DFB on yksi maailman suurimmista urheilujärjestöistä. DFB toimii sosiaalisen ja yhteiskunnallisen vastuunsa mukaisesti, edistää huippu- ja harrastejalkapalloa tasapuolisesti ja on vahvasti sitoutunut reilun pelin, tasa-arvon ja monimuotoisuuden periaatteisiin. Vuodesta 2022 lähtien DFB GmbH & Co. KG on koonnut yhteen DFB:n kaupalliset ja digitaaliset toiminnot, mukaan lukien maajoukkueet, 3. liiga, naisten 1. ja 2. Bundesliiga sekä miesten ja naisten DFB Cup. Täysin DFB e.V.:n omistama tytäryhtiö kattaa liiketoiminta-alueet: ottelutoiminta, markkinointi, myynti ja tapahtumat, maajoukkueet ja akatemia sekä IT ja digitaaliset palvelut. 

Pelaajat 

Kampanjassa esiintyvät Saksan maajoukkueen pelaajat: Fin Dahmen, Robert Andrich, Ridle Baku, Nathaniel Brown, Robin Koch, David Raum, Nico Schlotterbeck, Karim Adeyemi, Serge Gnabry, Leon Goretzka, Joshua Kimmich, Jamie Leweling, Aleksandar Pavlović, Florian Wirtz ja Maximilian Beier. 

 

Lähde: Zalando 6.11.2025

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

Nordnetille uusi markkinointikonsepti

S-ryhmän Israel-boikotti herätti pahennusta