Zalandon kampanjan keulakuvaksi Siim Liivik

Zalando lanseeraa uuden Pohjoismaihin suunnatun kampanjan, jonka keulakuvana toimii viihdealan ammattilainen ja entinen jääkiekkoilija Siim Liivik. 


 

Zalando lanseeraa uuden Pohjoismaihin suunnatun kampanjan, jonka keulakuvana toimii viihdealan ammattilainen ja entinen jääkiekkoilija Siim Liivik. Julkistus käynnistää vuoden mittaisen yhteistyön aina vuoden 2026 loppuun saakka. 

 

Uusi kampanja, The Scandi Fashion Survival Guide, on luotu tanskalaisen luovan johtajan Simon Rasmussenin kanssa. Kampanjan on kuvannut kansainvälisesti tunnettu muotikuvaaja Jumbo Tsui, ja stailauksesta vastaa arvostettu suomalainen stylisti Nikke Hellström.

Yhteistyö on tärkeää etappi Zalandolle sen tavoitteessa nousta Euroopan johtavaksi miesten muodin ja lifestyle-valikoiman verkkokaupaksi. Kampanja tuo valokeilaan Zalandolta löytyvän streetwearin, designer-muodin ja urheilukategoriat, hyödyntäen samalla Liivikin omaleimaista tyyliä uuden jaettavan asiakasprofiilitoiminnon sekä tekoälypohjaisen sisältö- ja tuotesyötteen lanseerauksessa. 

Euroopan johtaviin muodin ja lifestyle -verkkokauppoihin kuuluva Zalando jatkaa panostustaan miesten muotiin julkistamalla yhteistyön ikonisen viihdealan ammattilaisen ja entisen huippu-urheilijan Siim Liivikin kanssa. Liivik toimii Zalandon uutena brändilähettiläänä vuonna 2026. Siimin tyyli ja tapa ilmaista itseään muodin kautta korostaa persoonallisuutta, joka puhuttelee monipuolista yleisöä. Hänen peloton suhtautumisensa pukeutumiseen heijastaa luovaa näkemystä ja korostaa aitouden, rohkeuden ja itsevarmuuden merkitystä – arvoja, jotka ovat myös Zalandon ytimessä. 

Vuoden mittainen yhteistyö käynnistyy joulukuussa 2025 ja tulee kiinnittymään vuoden 2026 keskeisiin muotihetkiin. Tavoitteena on tuoda esiin Zalandon laaja miesten valikoima, streetwearista urheiluun ja designer-muotiin, tarjoten raikkaan, erottuvan ja inspiroivan ostokokemuksen. 

Yhteistyö lanseerataan näyttävällä The Scandi Fashion Survival Guide -kampanjalla. Kampanjan taustalla on poikkeuksellinen luova tiimi: tanskalainen Art Director Simon Rasmussen, kansainvälisesti arvostettu muotikuvaaja Jumbo Tsui sekä palkittu suomalainen stylisti Nikke Hellström. Heidän näkemyksensä kautta Liivikin persoona on tallennettu ainutlaatuisella tavalla ja kampanja rakentuu hänen tyylinsä ympärille: oivaltava, realistinen, tyylikäs mutta rennon itseironinen.  

Kampanjan sanoma nojaa suomalaisille ominaiseen käytännöllisyyteen ja sitkeyteen. Ominaisuuksista on luotu “selviytymismantra”: “Älä koskaan luota aurinkoon, se on ansa” sekä käytännönläheinen ohjenuora “Asun pitää selvitä sekä jäästä että small talkista.” 

“Jo lapsesta asti minulla on ollut kolme intohimoa, joita harjoitan tai ajattelen joka päivä: urheilu, musiikki ja muoti. Rehellisesti sanottuna tunnen nyt aivan samaa innostusta kuin allekirjoittaessani ensimmäisen ammattilaissopimukseni jääkiekkoilijana. Tämä tuntuu siltä, että yksi lapsuuden unelmistani on jälleen toteutumassa, kun saan aloittaa tämän matkan. Tämä merkitsee minulle paljon, ja olen todella innoissani siitä, että pääsen tekemään tiivistä yhteistyötä Zalandon kanssa ja syventymään muodin maailmaan. Olen jo saanut kunnian osallistua kuvauksiin uskomattoman lahjakkaiden ihmisten kanssa – kokemus oli mahtava ja äärimmäisen inspiroiva. En malta odottaa, mitä kaikkea tämä matka tuo tullessaan,” hehkuu Liivik. 

“Olemme valtavan innoissamme saadessamme Siim Liivikin uudeksi lähettilääksemme. Hän on täydellinen kumppani edistämään tavoitettamme nousta miesten muodin ykköskohteeksi. Siimin kyky liikkua luontevasti streetwearin, designer-muodin ja urheilun välillä kuvastaa upeasti valikoimamme laajuutta. Tyylinsä ohella Siim ihmisenä edustaa niitä arvoja, joita Zalandolla vaalimme: aitoutta, rajojen rikkomista ja henkilökohtaisen itsevarmuuden juhlistamista. Hänen vetovoimainen persoonansa ja tyylinsä ovat avainasemassa uusien asiakaskokemusten lanseerauksessa, tehden muodin löytämisestä sekä inspiroivaa että samaistuttavaa paikalliselle yhteisöllemme,” sanoo Daniela Klaeser, Team Lead Streetwear Buying. 

Yhteistyö käynnistyy Siim Liivikin oman kuratoidun taulun julkaisulla Zalandon hiljattain lanseeraamassa julkisessa asiakasprofiilitoiminnossa. Uusi toiminto mahdollistaa sisällön tallentamisen, tekijöiden seuraamisen ja oman tyylin jakamisen henkilökohtaisten, jaettavien taulujen kautta. Julkaisun myötä Zalando jatkaa tavoitettaan inspiroida asiakkaitaan kaupankäynnin ulkopuolelle ulottuvilla tavoilla, osana laajempaa panostusta tekoälypohjaiseen discovery-syötteeseen. Lue uusista ominaisuuksista lisää täältä ja täältä. 

“Nämä lanseeraukset ovat merkittävä käännekohta pyrkimyksessämme kehittyä puhtaasti transaktiivisesta alustasta eläväksi, inspiroivaksi muodin ja lifestyle-sisältöjen ekosysteemiksi,” sanoo Zalandon perustaja ja toinen toimitusjohtaja Robert Gentz. “Yhdistämme verkkokaupan helppouden, sosiaalisen median viihteellisyyden, jaettavien alustojen yhteisöllisyyden ja journalistisen sisällön inspiraation yhdeksi kokemukseksi. Kyse ei ole vain asioinnin helpottamisesta, vaan sen tekemisestä kiinnostavaksi, merkitykselliseksi ja henkilökohtaiseksi.” 

Lisätietoa kampanjasta ja yhteistyöstä löydät täältä

KAIKKI KAMPANJAMANTRAT: 

  • “Mitä puen päälleni hitaina aamuina? Älä koskaan luota aurinkoon, se on ansa.” (Pastry in Pyjama) 
  • “Asun pitää selvitä sekä jäästä että small talkista.” (Coffee on Ice) 
  • VAROITUS: Aurinkoa havaittu 5 minuutiksi. Etene varoen. Tarpeettomat aurinkolasit pakolliset.” (The Cool Commute) 
  • “Varoitus: tämän lookin kokeilu vaatii kehittynyttä lämmönhallintaa.” (Too Cool to Sweat) 
  • “Tanssi kuin kukaan ei katsoisi (koska todennäköisesti kaikki ovat jo sisällä” (Rythm of the Cold) 

 

ZALANDO
Zalando on perustettu Berliinissä vuonna 2008, ja se on Euroopan johtava monibrändinen muodin verkkokauppa-alusta. Rakennamme yleiseurooppalaista ekosysteemiä muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokaupalle panostamalla kuluttajaliiketoiminnan (B2C) ja yritysasiakkuuksien (B2B) kasvuun.  B2C-liiketoiminnassa brändimme Zalando ja ABOUT YOU tarjoavat inspiroivan ja korkealaatuisen monibrändisen ostoskokemuksen muoti- ja lifestyle-tuotteille, tavoittaen yli 61 miljoonaa aktiivista asiakasta 29 markkinalla. B2B-liiketoiminnassa tarjoamme ainutlaatuisen verkkokaupan käyttöjärjestelmän, joka sisältää ZEOS, Tradebyte ja SCAYLE -ratkaisut. Hyödynnämme logistiikkainfrastruktuuriamme, ohjelmistoja ja palveluosaamistamme auttaaksemme brändejä ja jälleenmyyjiä hallitsemaan ja laajentamaan koko verkkokauppaliiketoimintaansa eri puolilla Eurooppaa. 

Lisätietoja löytyy osoitteesta: corporate.zalando.com/en

SIIM LIIVIK 
Siim Liivik, taiteilijanimeltään Märkä-Simo, on suomalaisen kulttuurin moniottelija, jonka tausta ulottuu jääkiekon Suomen mestaruudesta mediaan, musiikkiin, muotiin ja kulttuuriseen uudistamiseen. Entisenä pelaajana hän oli samanaikaisesti fanien ehdoton suosikki ja vastustajien pelkäämä vastus. 

Nykyään Liivik työskentelee toimittajana, studioisäntänä ja kommentaattorina, ja hänet tunnetaan siitä, että hän on tuonut rohkean, muotia korostavan tyylinsä perinteisesti konservatiiviseen urheilutelevisioon. 

Liivikin lapsuus maahanmuuttajaperheessä sekä varhaiset kokemukset turvattomuudesta ovat muovanneet hänen taiteellista ilmaisuaan: herkkyyttä, uteliaisuutta ja pelotonta itseilmaisua. 

Kirjailijana hän sai kriitikoiden kiitosta teoksestaan Fuck You Liivik, ja artistina hän on tavoittanut timanttilevyn striimausluvun. Tänään Liivik on kulttuurivaikuttaja, joka ei seuraa trendejä — hän luo niitä. 

Lähde: ZALANDO 9.12.2025

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

S-ryhmän Israel-boikotti herätti pahennusta

Tokmanni kuvasi mainosfilmin savusaunassa