MTV: Syksyn viihdesuosikki Tanssii Tähtien Kanssa
MTV Oy:n toimitalo Helsingin Pasilassa. Kuva: Esko Kumpunen |
MTV:n sisältöjen parissa vietettiin paljon aikaa tv-kanavilla (MTV3, Sub, AVA) ja maksuttomassa suoratoistopalvelussa (mtv.fi, mtv-sovellus) syyskuussa: tarjonta tavoitti viikoittain 4,14 miljoonaa suomalaista.
MTV:n
tv-kanavien syyskuun katseluosuus oli korkein sitten vuoden 2014 syyskuun (26,6
%, 15–64-vuotiaissa, koko vuorokausi). MTV otti edelleen osuutta muilta
kaupallisilta tv-yhtiöiltä. Katselu parhaaseen katseluaikaan jakautui
seuraavasti: MTV 47,2 %, Nelonen Media 32,0 %, Discovery 12,8 %, Fox NetworkGroup 7,2 % ja Paramount Network 0,8 % (15–64-vuotiaissa, parhaaseen
katseluaikaan 18.00–24.00).
Korkean tv-katseluosuuden lisäksi MTV:n maksuttoman suoratoistopalvelun,
mtv-palvelun, käyttö kasvoi selvästi syksyllä verrattuna edellisvuoteen:
palvelun parissa käytetty aika kasvoi 40 %:lla, ja mtv-palvelu tavoitti
viikossa 750 000 suomalaista.
MTV:n katsotuimpia viihdesisältöjä syyskauden aikana (4.10.2021 asti)
Total TV (TV-esitykset ja katselu mtv-palvelussa yhteensä), kaikki 3+ vuotiaat
Ohjelma: |
Tavoittavuus: |
Parhaan jakson keskikatsojamäärä: tv 1. esitys (pvm): |
Tanssii Tähtien Kanssa |
2 726 000 |
1 191 000 (12.9.) |
Masked Singer Suomi |
2 641 000 |
1 048 000 (11.9.) |
Maajussille morsian |
2 157 000 |
847 000 (27.9.) |
Posse |
2 142 000 |
655 000 (17.9.) |
Yökylässä Maria Veitola |
2 131 000 |
750 000 (2.9.) |
Ensitreffit alttarilla |
1 896 000 |
729 000 (7.9.) |
Love Island Suomi |
1 642 000 |
228 000 (23.8.) |
Tanssii Tähtien Kanssa- ja Masked Singer Suomi -ohjelmien
kokonaiskeskikatsojamäärä ylitti miljoonarajan. Suurten viihde- ja
ilmiöohjelmien rinnalla MTV Uutiset tavoitti videomuotoisella
sisällöllään viikoittain syyskuussa lähes 2,9 miljoonaa suomalaista.
MTV:n
sisältöjen suuri kulutus lupaa hyvää mainostajille: MTV:n tv-kanavilla
suomalaiset tavoitetaan laajalti, ja mtv-palvelu tavoittaa yhä paremmin
mainostajien tavoittelemat kohderyhmät: esimerkiksi 15–44-vuotiaista naisista
lähes kolmannes käyttää mtv-palvelua viikoittain – enemmän kuin samaiseen kohderyhmään
painottuvia tv-kanavia (Liv, Frii, TLC). MTV:llä mainostaminen on tutkitusti
jopa 15 % tehokkaampaa kuin muilla tv-yhtiöillä mainostaminen*.
“Olemme rakentaneet syyskaudelle ohjelmiston, joka selvästi kiinnostaa
suomalaiskatsojia niin tv:ssä kuin suoratoistopalvelussakin. Total TV -mainonta
tuo uuden tutkimuksen* valossa suurimman osan mediamainonnan tuottamasta
lisämyynnistä Suomessa lyhyellä aikavälillä tarkasteltuna, joten nyt
mainostajilla olisi mahtava mahdollisuus tavoittaa kohderyhmät MTV:n
tv-kanavilla ja suoratoistopalvelussa“, vinkkaa MTV:n kanavajohtaja Iina
Eloranta.
Lähteet:
Total TV = television ja suoratoistopalvelun luvut yhteismitallisesti.
Finnpanel Oy TV-mittaritutkimus (katseluosuudet).
Finnpanel Oy TotalTV-mittaus (ohjelmien kokonaiskeskikatsojamäärät ja
tavoittavuudet, väh.3 min yhtäjaksoista katselua, sisältäen kaikki
päätelaitteet ja eri esityskerrat).
* Tutkimus: Total TV -mainonta vauhdittaa
yritysten kasvua eniten >
Kommentit
Lähetä kommentti