MTV: Syksyn viihdesuosikki Tanssii Tähtien Kanssa

MTV Oy:n toimitalo Helsingin Pasilassa. Kuva: Esko Kumpunen 


 

MTV:n sisältöjen parissa vietettiin paljon aikaa tv-kanavilla (MTV3, Sub, AVA) ja maksuttomassa suoratoistopalvelussa (mtv.fi, mtv-sovellus) syyskuussa: tarjonta tavoitti viikoittain 4,14 miljoonaa suomalaista.

 

MTV:n tv-kanavien syyskuun katseluosuus oli korkein sitten vuoden 2014 syyskuun (26,6 %, 15–64-vuotiaissa, koko vuorokausi). MTV otti edelleen osuutta muilta kaupallisilta tv-yhtiöiltä. Katselu parhaaseen katseluaikaan jakautui seuraavasti: MTV 47,2 %, Nelonen Media 32,0 %, Discovery 12,8 %, Fox NetworkGroup 7,2 % ja Paramount Network 0,8 % (15–64-vuotiaissa, parhaaseen katseluaikaan 18.00–24.00). 
 
Korkean tv-katseluosuuden lisäksi MTV:n maksuttoman suoratoistopalvelun, mtv-palvelun, käyttö kasvoi selvästi syksyllä verrattuna edellisvuoteen: palvelun parissa käytetty aika kasvoi 40 %:lla, ja mtv-palvelu tavoitti viikossa 750 000 suomalaista.  

MTV:n katsotuimpia viihdesisältöjä syyskauden aikana (4.10.2021 asti)

Total TV (TV-esitykset ja katselu mtv-palvelussa yhteensä), kaikki 3+ vuotiaat 

Ohjelma:

Tavoittavuus:

Parhaan jakson keskikatsojamäärä: tv 1. esitys (pvm): 

Tanssii Tähtien Kanssa

2 726 000 

1 191 000  (12.9.)

Masked Singer Suomi

2 641 000 

1 048 000 (11.9.) 

Maajussille morsian

2 157 000 

847 000  (27.9.) 

Posse

2 142 000 

655 000 (17.9.) 

Yökylässä Maria Veitola

2 131 000 

750 000 (2.9.) 

Ensitreffit alttarilla

1 896 000 

729 000  (7.9.) 

Love Island Suomi

1 642 000

228 000  (23.8.) 


Tanssii Tähtien Kanssa- ja Masked Singer Suomi -ohjelmien kokonaiskeskikatsojamäärä ylitti miljoonarajan. Suurten viihde- ja ilmiöohjelmien rinnalla MTV Uutiset tavoitti videomuotoisella sisällöllään viikoittain syyskuussa lähes 2,9 miljoonaa suomalaista.

MTV:n sisältöjen suuri kulutus lupaa hyvää mainostajille: MTV:n tv-kanavilla suomalaiset tavoitetaan laajalti, ja mtv-palvelu tavoittaa yhä paremmin mainostajien tavoittelemat kohderyhmät: esimerkiksi 15–44-vuotiaista naisista lähes kolmannes käyttää mtv-palvelua viikoittain – enemmän kuin samaiseen kohderyhmään painottuvia tv-kanavia (Liv, Frii, TLC). MTV:llä mainostaminen on tutkitusti jopa 15 % tehokkaampaa kuin muilla tv-yhtiöillä mainostaminen*. 
 
“Olemme rakentaneet syyskaudelle ohjelmiston, joka selvästi kiinnostaa suomalaiskatsojia niin tv:ssä kuin suoratoistopalvelussakin. Total TV -mainonta tuo uuden tutkimuksen* valossa suurimman osan mediamainonnan tuottamasta lisämyynnistä Suomessa lyhyellä aikavälillä tarkasteltuna, joten nyt mainostajilla olisi mahtava mahdollisuus tavoittaa kohderyhmät MTV:n tv-kanavilla ja suoratoistopalvelussa“, vinkkaa MTV:n kanavajohtaja Iina Eloranta.
 
Lähteet: 
Total TV = television ja suoratoistopalvelun luvut yhteismitallisesti.  
Finnpanel Oy TV-mittaritutkimus (katseluosuudet).  
Finnpanel Oy TotalTV-mittaus (ohjelmien kokonaiskeskikatsojamäärät ja tavoittavuudet, väh.3 min yhtäjaksoista katselua, sisältäen kaikki päätelaitteet ja eri esityskerrat).  
* Tutkimus: Total TV -mainonta vauhdittaa yritysten kasvua eniten > 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

Nordnetille uusi markkinointikonsepti