Kaupankäyntialusta eBrands keräsi kasvurahaa

Rahoituksella eBrands vauhdittaa tekoälypohjaisen Apollo-markkinakasvutyökalunsa kehitystä ja vahvistaa entisestään vientialustaansa. eBrandsin vientialusta tarjoaa brändeille ponnahduslaudan globaaliin kasvuun, tehostaen toimitusketjua, myyntiä, taloushallintoa ja sääntelyvaatimusten noudattamista, toteavat Antti Moilanen ja Robin Bade.


 

Suomalainen kansainvälisen kaupankäynnin vientialusta eBrands on kerännyt 7,5 miljoonaa euroa uusimmalla rahoituskierroksellaan. Uusi rahoitus nostaa yrityksen kerätyn rahoituksen kokonaismäärän 50 miljoonaan euroon. Viimeisintä rahoituskierrosta johtivat pääasiassa perhesijoitusyhtiö Veikko Laine, eläkeyhtiö Varma ja operatiiviset osakkeenomistajat.

Vuodesta 2020 lähtien eBrands on auttanut kymmeniä kuluttajabrändejä kansainvälistymään helposti ja vaivattomasti. Yritys on aiemmin ollut tukena muun muassa Mysodan, Coach Soakin ja Bodyoticsin globaalissa laajentumisessa. Yhteistyöyrityksilleen eBrands tarjoaa strukturoidun ja vähäriskisen tavan päästä käsiksi uusiin markkinoihin sekä mahdollisuuden hyödyntää yrityksen runsasta asiantuntemusta myynnistä, markkinoinnista, toimitusketjuista ja kansainvälisistä markkinoista.

"Me eBrandsilla poistamme esteet globaalilta kasvulta," sanoo Robin Bade, eBrandsin perustaja ja toimitusjohtaja. "Uusien Yhdysvaltain tullien ja kasvavien kaupan haasteiden myötä brändit tarvitsevat kumppanin, joka muuttaa haasteet mahdollisuuksiksi. Apollo-työkalua hyödyntävä vientialustamme mahdollistaa kuluttajabrändeille saumattoman ja nopean skaalautumisen kuluttajaverkkokauppaan, markkinapaikkoihin ja kivijalkamyymälöihin – ilman operatiivisia haasteita.”

Uudella rahoituksella kehitetään eBrandsin tekoälypohjaista Apollo-markkinakasvutyökalua, joka auttaa brändejä laajentumaan kuuteenkymmeneen eri markkinaan ja myyntikanavaan ilman paikallista infrastruktuuria tai raskaita investointeja. eBrandsin tarjoaman vientialustan infrastruktuuri tekee yritysten kansainvälistymisestä helpompaa, sillä se tehostaa toimitusketjua, myyntiä, taloushallintoa ja sääntelyvaatimusten noudattamista.

 

Lisäksi rahoituksella eBrands pystyy laajentamaan globaalia tavoittavuuttaan ja tukemaan yhä useampia kansainvälisiä markkinoita tavoittelevia brändejä. eBrandsin kanssa kumppanibrändit voivat valloittaa uusia markkinoita ja kiihdyttää kasvuaan – nopeasti, kestävästi ja skaalautuvasti.

Fiksumpaa kansainvälistymistä

eBrandsillä on vahva osaaminen ja asiantuntemus kansainvälisestä kaupasta. Yritys tukee yhteensä yli viittäkymmentä kuluttajabrändiä kansainvälistymisessä, omistaen näistä brändeistä kolmekymmentä. eBrandsin avulla brändit pääsevät mukaan globaaleihin logistiikkaketjuihin ja saavat väylän johtaviin markkinapaikkoihin ja jälleenmyyjiin, kuten Amazoniin, Walmartiin ja Targetiin. Yhteensä eBrandsin myyntikanavat kattavat yli 75 % kuluttajien verkkokauppakulutuksesta Yhdysvalloissa, Iso-Britanniassa ja Euroopassa.

Aiemmin kansainvälistä kasvua tavoittelevilla brändeillä on ollut vaihtoehtoina joko johtaa laajentumista itsenäisesti, järjestää kallis ja monimutkainen agentuuriverkosto, tai luottaa paikalliseen jakelijaan ja hänen myyntistrategiaansa. Sen sijaan eBrandsin uudella, tarpeiden mukaan räätälöitävällä vientipalvelumallilla brändit saavat täyden näkyvyyden kansainvälistymistoimiin niin myynnin, kuluttajakäyttäytymisen kuin operatiivisen toiminnankin osalta. Vientipalvelumalli yhdistää skaalattavan infrastruktuurin tekoälypohjaisen Apollo-työkalun dataan ja analytiikkaan. Vuonna 2024 Apollo-markkinakasvutyökalua pilotoitiin onnistuneesti kymmenen kumppanibrändin kanssa EU:n, Iso-Britannian ja Pohjois-Amerikan kattavissa laajentumisoperaatioissa.

"Apollon avulla teemme kansainvälistymisestä helpompaa ja tehokkaampaa," sanoo Antti Moilanen, eBrandsin Partner Platform liiketoimintajohtaja. "Globaaliin laajentumiseen liittyy yleensä korkeita kustannuksia ja operatiivisia haasteita, etenkin säädösten muuttuessa. Vientialustamme virtaviivaistaa prosessia ja antaa brändeille mahdollisuuden laajentua kansainvälisille markkinoille nopeasti ja ketterästi.”

Lähde: eBrands 7.3.2025


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fundulta oivaltava mainos

Tokmannin mainosfilmi jatkuu Black Horsella

Nordnetille uusi markkinointikonsepti